printerkabelspørgsmål
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-03-06 14:46

Hej jeg har lige fået en printer en lexmark 3000 color, men jeg har
ikke noget kabel med til den, jeg har strømkablet men mangler det
andet kabel der går til computeren, og nu mit spørgsmål , hvad hedder
sådan et kabel præcist ? hvis jeg skal bestille et over nettet, kan
man få sådan et i 5 meter ? jeg vil nemlig gerne have printeren i et
andet rum

Fra : ain

Dato : 19-03-06 15:53

"Punish the deed, not the breed" <df@jp.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan et kabel præcist ? hvis jeg skal bestille et over nettet, kan
> man få sådan et i 5 meter ? jeg vil nemlig gerne have printeren i et

Du kunne jo lige prøve www.lexmark.dk
det er sikkert et tovejs parallelkabel.
det må fremgå af tilslutningen på printeren (et bredt centronicstik, 25 ben.
den anden mulighed er et usb-kabel, et lille firkantet stik med 4 poler.

v ain

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-03-06 18:32

passer det ikke meget godt med at det er sådan et her jeg skal bruge ?
håber at i lige gidder at kigge
det kan jeg jo få for 84kr incl forsendelse så det er da billigt nok

Fra : OliMic

Dato : 19-03-06 19:23

Det ser helt rigtigt ud

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-03-06 19:36

On Sun, 19 Mar 2006 19:22:51 +0100, "OliMic"
<OliMic@FJERNMIGgmail.com> wrote:

>Det ser helt rigtigt ud

jeg takker

Fra : Kim

Dato : 20-03-06 10:13

On Sun, 19 Mar 2006 15:52:49 +0100, "ain" <ain_globalnet@webspeed.dk>
wrote:

>Du kunne jo lige prøve www.lexmark.dk
>det er sikkert et tovejs parallelkabel.
>det må fremgå af tilslutningen på printeren (et bredt centronicstik, 25 ben.

Konnektoren til parallel interface ( på printeren ) er 36-polet.

--
Kim

Fra : Basil Fawlty

Dato : 19-03-06 16:03

Punish the deed, not the breed skrev d. 19-03-2006 i meddelelse
> [...]
> sådan et kabel præcist ? hvis jeg skal bestille et over nettet, kan
> man få sådan et i 5 meter ? jeg vil nemlig gerne have printeren i et

Hvis printeren er af nyere dato, indenfor ca. 2 år, kører den temmelig
sikkert på et USB-kabel.
Er der et stort stik (ca. 2*5 cm hun) med nogen ståltrådshægter på
printeren, er det et Centronics, som skal sidde til parellelporten, og
er der et lille hunstik, på ca. 0.5*1.5cm, så er det USB.
Jeg mener at begge dele kan bestilles i op til 5m.
God fornøjelse.
Kai

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-03-06 16:20

>Er der et stort stik (ca. 2*5 cm hun) med nogen ståltrådshægter på
>printeren, er det et Centronics, som skal sidde til parellelporten,

tak for svarene
ja det er sådan et der sidder i den, desværre ingen usbstik men hva
faen jeg fik den gratis af mine forældre da de har købt en ny, men der
findes så kun en slags Centronics-stik ?
hmm måske er det dumt at bruge penge på sådan et kabel hvis alle
printere i dag har usbstik ? det har de vel alle sammen i dag ikke ?
for denne her lexmark holder jo ikke for evigt nok nærmere kun til at
den er løbet tør for blæk så tror jeg bare at jeg køber en ny billig
printer, men har de nye billige printere alle sammen usbstik ? og er
det samme usbstik der sidder ind i de forskellige printere ?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-03-06 17:03

Hej Punish the deed, not the breed, du skrev i dk.edb.hardware:

> hmm måske er det dumt at bruge penge på sådan et kabel hvis alle
> printere i dag har usbstik ? det har de vel alle sammen i dag ikke ?

Temmelig tæt på jo. De billigere kører typisk kun med USB-forbindelse.
Ved de lidt dyrere er der ofte både USB og LPT (parallelport), så man
kan vælge, hvad man vil bruge.

At bruge parallelporten har bl.a. den fordel, at man uden bøvlerier kan
skrive til printeren fra en kommandoprompt (altså smide kommandoernes
output ud til printeren i stedet for fx en fil eller - helt uden
dikkedarer - skærmen), hvilket ikke er så fikst med USB.

Jeg købte for et par uger siden Hewlett-Packards LaserJet 1020 og
savner grusomt det manglende LPT-interface. De dyrere HP-printere har
begge dele.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Pico

Dato : 19-03-06 19:35

Punish the deed, not the breed wrote:

> tak for svarene
> ja det er sådan et der sidder i den, desværre ingen usbstik men hva
> faen jeg fik den gratis af mine forældre da de har købt en ny, men der
> findes så kun en slags Centronics-stik ?

Når nu dine forældre har købt en ny printe er den sikkert med USB stik,
så kunne du da prøve at slå dem for deres kabel og have den stående tæt
på PC'en til den er udtjent.
Pico

Fra : Hans

Dato : 20-03-06 01:08

> [...]
> printer, men har de nye billige printere alle sammen usbstik ? og er
> det samme usbstik der sidder ind i de forskellige printere ?

Jeg tror du skal kigge efter endnu engang. Den har også USB interface, men
det er ikke sikkert det sidder lige ved siden af Centronics-stikket.

Hans

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-03-06 17:52

On Mon, 20 Mar 2006 01:08:15 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Jeg tror du skal kigge efter endnu engang. Den har også USB interface, men
>det er ikke sikkert det sidder lige ved siden af Centronics-stikket.
>
>Hans

så skal det være rigtigt godt gemt den hedder lexmark 3000 color
printer jeg kunne heller ikke finde noget på nettet så jeg tror altså
ikke at der er nogen usb indgang på den desværre