Canonscan 3200F -hvorfor langsommere i ME
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-03-06 23:07

Vi købte på arbejdet denne scanner, fordi den angiveliget var hurtig-hurtig
og hurtig.
Den har siddet på en ME pc i et års tid, og en ting den absolut ikke har
været er hurtig. Den var sat til et usb 2 stik på et internt pci kort. Det
var den såkaldte opvarmningstid som var helt ad h....... til. Fra vi
startede en scanning og til den var færdig med at varme op kunne der gå både
2 og 3 min. Først herefter kunne vi lave selve scanningen.
Nu satte vi den så til en ny pc i dag med win xp og fra det øjeblik, at den
får besked på at printe og til den går i gang, går der 2-3 sek. Den når ikke
engang at skrive, at den varmer op.
Det er selvfølgelig en god ting, men hvorfor er der denne forskel?

Kurt

Fra : Rado

Dato : 14-03-06 12:12

On Mon, 13 Mar 2006 23:06:56 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> [...]
>engang at skrive, at den varmer op.
>Det er selvfølgelig en god ting, men hvorfor er der denne forskel?

Som regel går en scanner i standy med slukket lampe efter nogle
minutter, hvis den ikke bliver brugt. Starter man en scanning når
lampen har været slukket i nogen tid, er der opvarmningstid på. Er den
derimod allerede tændt og har været det i et par minutter eller mere,
starter scanningen med det samme.

Mon ikke det har noget med det at gøre? Jeg kunne forestille mig at XP
driveren måske ikke sætter scanneren i standby (måske der er en
indstilling for dette), og at den derfor er parat hele tiden, uden
opvarmning.

Jeg vil absolut anbefale at den går i standby, hvis dette er valgfrit,
og scanneren ikke bruges særlig tit. Lampen holder meget længere på
den måde.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-03-06 20:30

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil absolut anbefale at den går i standby, hvis dette er valgfrit,
> og scanneren ikke bruges særlig tit. Lampen holder meget længere på

Nej, lamper og alt er slukket, når den ikke bruges. I hvert fald det som vi
kan se. Men det er da muligt, at der via xp hele tiden holdes kontakt med
den, selv om vi hverken kan se eller høre noget tegn på liv fra den.

Kurt

Fra : Rado

Dato : 14-03-06 22:20

On Tue, 14 Mar 2006 20:29:48 +0100, "Kurt B. Andersen"
> [...]

>kan se. Men det er da muligt, at der via xp hele tiden holdes kontakt med
>den, selv om vi hverken kan se eller høre noget tegn på liv fra den.

Det er selve scannerlampen det handler om - man kan altid se om den
lyser ved at løfte låget på scanneren. Det er den eneste lampe i
scanneren der kræver opvarmning (hvis der er andre, er det blot
kontrollamper, og det er altid LED (lysdioder)),

Men man kan faktisk godt scanne uden opvarmning - kvaliteten af
scanningen kan i så fald blot risikere være mindre god. Prøv evt. at
lave testscanning i både s/h og farve, med og uden opvarmning.

Fra : Kent Magnussen

Dato : 14-03-06 23:24

Kan man egentlig være sikker på, at ME maskinen i virkeligheden kørte
USB 2 på det interne PCI-kort? Måske har det i virkeligheden fungeret
som USB 1? Og dette måske har været problemet?

--
Mvh.

Kent

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-03-06 00:14

"Kent Magnussen" <kentF_JERNmagnussen@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 på det interne PCI-kort? Måske har det i virkeligheden fungeret som USB

Måske, vi har vist aldrig kontrolleret det nærmere. Men på den anden side
mener jeg heller aldrig, at vi har set nogen "fejl" vedr. at en usb enhed
ville kunne køre hurtigere på en hurtigere port. Men det kan nok ikke
udelukkes.

Kurt

Fra : Rado

Dato : 15-03-06 16:51

On Tue, 14 Mar 2006 23:24:00 +0100, Kent Magnussen
<kentF_JERNmagnussen@netscape.net> wrote:

>Kan man egentlig være sikker på, at ME maskinen i virkeligheden kørte
>USB 2 på det interne PCI-kort? Måske har det i virkeligheden fungeret
>som USB 1? Og dette måske har været problemet?

Det burdre ikke påvirke opvarmningstiden for lampen - kun evt.
dataoverførslen ved efterfølgende scanning.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-03-06 22:38

> Det burdre ikke påvirke opvarmningstiden for lampen - kun evt.
> dataoverførslen ved efterfølgende scanning.

Ja, det mente jeg også umiddelbart. Men nu kan vi så nøjes med at glæde os
over, at den endelig er blevet så hurtig, som jeg i sin tid påstod, at den
ville være. Men det har s.. været et langt år med diverse mobning, på grund
af at, den var så ekstremt langsom.

Kurt