PC starter i sort
Fra : TS

Dato : 13-03-06 08:13

Hej

Jeg har bygget en delvis ny pc, men den starter ikke op, dvs, jeg kan se der
er strøm på bundkortet, da der lyser en lille grøn diode, som fortæller der
er strømtilførsel. Når jeg tænder pc'en lyser også power dioden på
kabinettet. Men det er også alt hvad der sker.

Jeg har forsøgt med to forskellige grafikkort. Har forsøgt med forskellige
ram, to forskellige bundkort og cpu'er.

Kan det tænkes det er stømforsyningen (300 w) som er brændt "delvis" af og
derfor godt kan levere strøm til småting, men ikke en opstart?

TS

Fra : co@ch [4130]

Dato : 13-03-06 12:01

"TS" <fisk@fisk.fisk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det tænkes det er stømforsyningen (300 w) som er brændt "delvis" af og
> derfor godt kan levere strøm til småting, men ikke en opstart?

Dvs. hvis du tænder på stikkontakten, så får du strøm til PSU'en og du kan
se en diode der lyser på bundkortet.
Altså har du strøm på systemet.
PAS PÅ med at fjerne/tilslutte RAM og SATAdiske med strøm på systemet.

Men virker din tænd/sluk kontakt på kabinettet?

Hvis ikke: vend kablet fra kontakten så + sidder rigtigt på bundkortet. Den
hedder PWR SW eller bare SW.

Hvis ja: tænke, tænke, tænke....ved ikke lige hvad der er galt ....er der
strøm til CPU køleren og kører den hurtigt nok? (nogle boards starter ikke
hvis køleren kører for langsomt).

Prøv lige der her først.

mvh
Bri@n

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-03-06 19:47

> [...]
>
> Kan det tænkes det er stømforsyningen (300 w) som er brændt "delvis" af og
> derfor godt kan levere strøm til småting, men ikke en opstart?

Der er masser af muligheder, men netop strømforsyningen kan sagtens opføre
sig på den måde, så det var det første jeg ville forsøge at udskifte.

Kurt