Hvilken printer skal jeg købe?
Fra : Aksel

Dato : 13-03-06 01:26

Jeg har en HP printer som egentlig er udmærket, men jeg bruger den meget og
blækudgifterne er alt for høje, jeg har absolut ikke behov for fotokvalitet.

Jeg søger en blækprinter til 6-700 kr som kan bruge billige patroner, gerne
en Canon med separate farver.

Hvilke modeller findes der på markedet?

Hilsen Aksel

Fra : Ricko.

Dato : 13-03-06 07:26

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> fotokvalitet.
>
> Jeg søger en blækprinter til 6-700 kr som kan bruge billige patroner,

Hej ,jeg står selv og skal have en ny printer, og jeg tror jeg tager denne.
http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=2171&catid=151&Oprindelse=EDBPriser

Fra : Erik Andersen

Dato : 13-03-06 10:10

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Hej ,jeg står selv og skal have en ny printer, og jeg tror jeg tager
> [...]

Den bruger ikke billige farvepatroner. Du skal have en 4000 eller 5000 for
at de er billige.
/Erik

Fra : skibber

Dato : 13-03-06 12:05

On 13-03-2006 01:25:40, "Aksel" wrote:
> [...]
>
>Jeg søger en blækprinter til 6-700 kr som kan bruge billige patroner, gerne

Canon PIXMA iP-4200
http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=1771
825,-

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-03-06 12:47

skibber wrote:
> Canon PIXMA iP-4200
> http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=1771
> 825,-

Den opfylder så ikke det med de billige patroner endnu - men de
skulle være "lige på trapperne" - men det har de været i flere
måneder efterhånden - så det er nogle meget høje trapper

Det ideelle ville være en IP4000 eller IP5000 - men de kan nok
ikke købes som nye mere.

Og i øvrigt er 825 kr for dyrt for en IP4200 - den kan findes
billigere.

Jan

Fra : Ricko.

Dato : 13-03-06 13:19

> Det ideelle ville være en IP4000 eller IP5000 - men de kan nok
> ikke købes som nye mere.
>
> Og i øvrigt er 825 kr for dyrt for en IP4200 - den kan findes billigere.

Derfor sendte jeg også det link , hvor jeg selv vil købe den , hvis det
bliver den jeg vælger .

Fra : Kaj

Dato : 13-03-06 17:08

Ricko. <Ricko@livsnyter.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a51cf$4415634e$3e3d87b8$11314@news.arrownet.dk...

>Hej
Vi købte en IP 4200 i efteråret og gav da ca. 1100 kr for den, så alt er ved
det gamle med faldende priser.
Vi er rigtig glade for den, den laver nogle utroligt flotte print. Det er så
rigtigt, at man ikke kan få billige patroner til den endnu, men vær vis på,
at det kommer. Det er en meget populær printer, så man skal nok komme op ad
trapperne engang.

Mvh
Kaj

Fra : Erik Andersen

Dato : 13-03-06 22:28

--------------

> [...]
> på,
> at det kommer. Det er en meget populær printer, så man skal nok komme op

Jeg købte en IP4200 hos Enavia.com for et par uger siden til ca. 750 kr.
(afhentet).
/Erik

Fra : skibber

Dato : 14-03-06 11:16

On 13-03-2006 13:19:29, "Ricko." wrote:

>Derfor sendte jeg også det link , hvor jeg selv vil købe den , hvis det
>bliver den jeg vælger .

Ja den er billigere der selv med frakt lagt oven på.

Fra : Rado

Dato : 14-03-06 12:39

On Mon, 13 Mar 2006 12:47:10 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Den opfylder så ikke det med de billige patroner endnu - men de
>skulle være "lige på trapperne" - men det har de været i flere
>måneder efterhånden - så det er nogle meget høje trapper

Spørgsmålet er så om farverne er lige så langtidsholdbare som Canon's.
Noget man skal tage i betragning hvis man satser på
langtidsholdbarhed.

Desuden er originalpatronerne til x200 serien efter hvad jeg har læst
meget drøjere i brug end dem til x000, vist over 50% flere sider pr
patron.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-03-06 16:09

> [...]
> fotokvalitet.
>
> Jeg søger en blækprinter til 6-700 kr som kan bruge billige patroner,

Hvis du er i den situation at du ikke har brug for fotokvalitet men synes at
blækpatroner er dyre så køb en laserprinter pris lige omkring 1000 kr
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Søren Nielsen

Dato : 13-03-06 21:10

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Hvis du er i den situation at du ikke har brug for fotokvalitet men
> synes at blækpatroner er dyre så køb en laserprinter pris lige
> omkring 1000 kr

Det er også mit forslag. Hvis kravet kun er s/h-udskrifter, så ville jeg da
slet ikke overveje en blækprinter. Jeg har en Brother HL 2030, som jeg er
virkelig glad for. Den fås til under 700,- nu.

Søren

Fra : Aksel

Dato : 14-03-06 11:16

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4415d197$0$38734$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> da slet ikke overveje en blækprinter. Jeg har en Brother HL 2030, som jeg
> er virkelig glad for. Den fås til under 700,- nu.

Jeg har desværre brug for farveudskrifter, så jeg ærgrer mig over at jeg
ikke fik taget mig sammen til at købe en Canon 4000 mens de stadig kunne
fås.

Hilsen Aksel

Fra : Per Rønne

Dato : 14-03-06 11:24

Aksel <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote:

> [...]
>
> Jeg søger en blækprinter til 6-700 kr som kan bruge billige patroner, gerne

Vil du have en billig printer /i brug/, så skal du forlade
blækprinterne. Få dig en laserprinter - personligt har jeg en HP
LaserJed 4050N med duplex-enhed. Og en HP PSC 2210 all-in-one;
sidstnævnte er en multifunktionsmaskine [kopi, fax, farveprint i
fotokvalitet] med blæk, og er /dyr/ i brug.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ttoet

Dato : 14-03-06 20:11

Hej Aksel,
> [...]
> fotokvalitet.
>
> Jeg søger en blækprinter til 6-700 kr som kan bruge billige patroner,

Har du overvejet en farvelaserprinter? Den er dyrere i anskaffelse, men er
meget billigere i forbrugsstoffer. Godt nok er den både stor tung og
larmende, men den laver nogen utroligt flotte farveudskrifter på almindeligt
papir. Samtidig er der den fordel, at der ikke er nogen farver der kan tørre
ud, hvis man ikke benytter printeren i en periode.

Har selv kørt med Canons farveprintere i lang tid, men synes at selve den
tekniske kvalitet, er blevet ringere (særligt printhovederne har drillet).

Kører nu med en OKI C3200 farvelaserprinter, og må sige, at jeg er meget
glad for den. Da jeg aldrig skriver ud på fotopapir, kan jeg ikke sige om
den kan bruges til det, men til gengæld er udskrift af fotos på almindeligt
papir pænere end blækprinterne.

Thoeger