mere ram
Fra : Niels Nielsen

Dato : 12-03-06 19:52

Hej NG

Er det her det sker, ellers send mig videre.

Og spørgsmålet er:

Jeg har 4 "bank's" på bundkortet til ramblokke. De sidder placeret 2 og 2.
De kaldes Bank 1, Bank 2, Bank 3 og Bank 4 i bios'en.

Opringeligt sad der i bank 1 samt i bank 3 en ramblok, ddr-ram, på hver 512
mb. Altså i alt 1024 mb

Jeg fik så foræret en enkelt blok på 512 mb og puttede den i bank nr 2, men
nu siger computeren at der kun er 512 mb ram i den. og der er jo 1536 mb.

hvad sker der?

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 00:30

"Niels Nielsen" <snyde@dre.sse> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> nu siger computeren at der kun er 512 mb ram i den. og der er jo 1536 mb.

Hvis du kigger i manualen til bundkortet, så ser du svaret. De skal højst
sandsynligt køre 2+2.

mvh
Ebbe