Spørgsmål ang. SATA
Fra : Fynbo

Dato : 12-03-06 08:14

Hej gruppe.

Jeg har en problem med min nye pc.
Den kører med en 250 gb seagate hd.
Jeg har installeret Win XP Pro på den, men når den skal genstarte
bliver den bare ved med mindre der sidder en bootcd i dvd-drevet.
Gør der det starter den hver gang, men uden blir den bare ved med at
genstarte. Jeg kan heller ikke starte i fejlsikker uden denne bootcd.

Det mærkelige er at det er ligegyldigt hvilken bootcd det er.. Win. Xp eller
Norton AV..

Her kommer mit spørgsmål..
Skal SATA driveren installeres først selvom jeg kun bruger IDE diske?

Nogen der har et fornuftigt svar, så jeg kan komme videre?..

Eller er den bare defekt og skal sendes retur?

Min konfig er:

Bundkort : Asrock P4VM800 s 478
Processor: P4 3.0 ghz
Ram: Kingston VALUE 512 mb
HD: Seagate Barracuda IV 250GB
400 W psu.
Pc'en er købt i fredags hos edb-shop.dk...

PFT.

Fynbo

Fra : Jama

Dato : 12-03-06 08:52

"Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> HD: Seagate Barracuda IV 250GB
> 400 W psu.
> Pc'en er købt i fredags hos edb-shop.dk...

Prøv lige først,at fjerne flueben i
genstart.Kontrolpanel/System/Avanceret/Indstillinger(start og
genoprettelser),og fjern så flueben i Genstart.Se så om den stadig
Genstarter,hjælper det ikke, ja så er det din Hardisk,men her er jeg ikke
expert.
Mvh.Jama

Fra : Fynbo

Dato : 12-03-06 10:19

"Jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> genoprettelser),og fjern så flueben i Genstart.Se så om den stadig
> Genstarter,hjælper det ikke, ja så er det din Hardisk,men her er jeg ikke

Hej.

Det har jeg gjort.. Gør jeg altid som noget af det første, men den når slet
ikke så
langt når den skal genstarte..

Fynbo

Fra : Jama

Dato : 12-03-06 10:30

> [...]
>>>

> Hej.
>
> Det har jeg gjort.. Gør jeg altid som noget af det første, men den når

--------------------------------
Du, det lyder som den ikke ser din Hardisk (altså din XP) og derfor ikke
har noget sted,at starte Boote fra.Derfor skal Bootdisk være i ellers ser
den din PC uden "OS" MÅSKE er det derfor?Jeg er ikke expert.
Mvh.Jama

Fra : Jama

Dato : 12-03-06 14:27

> [...]
> har noget sted,at starte Boote fra.Derfor skal Bootdisk være i ellers ser
> den din PC uden "OS" MÅSKE er det derfor?Jeg er ikke expert.
Jeg tror nærmere det er denne her mugelighed der er grunden! Den
kan ikke se din Hardisk og har derfor ikke har noget hardware at Boote fra.
Derfor skal den have en Boote CD eller lign. Hvordan du løser det med din
Sata Hardisk!Det er
vel bare,at install.dinne driver til Bundkort og Hardware etc.igen og håbe
det så lykkes.
Mvh.Jama

Fra : Fynbo

Dato : 12-03-06 17:50

> [...]
> Sata Hardisk!Det er
> vel bare,at install.dinne driver til Bundkort og Hardware etc.igen og håbe

Gider ikke rode mere med det.
Den ryger retur imorgen.

Bare lidt træls når jeg nu har betalt for at få den samlet og testet for en
gang skyld.
Sku bare ha samlet den selv...

Tak for svar.

Fynbo

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 10:26

> [...]
> eller Norton AV..
>
> Her kommer mit spørgsmål..
> Skal SATA driveren installeres først selvom jeg kun bruger IDE diske?

Du behøver ikke installere data drivere, med mindre du bruger dine diske til
raid.
Du skal self. installere drivere til dit chipset - disse indeholder drivere
til s-ata.

Har du prøvet at reparerer din MBR ?

Hilsen Palle

Fra : Fynbo

Dato : 12-03-06 10:48

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> til raid.
> Du skal self. installere drivere til dit chipset - disse indeholder

Okay..

Ja, jeg har prøvet at reparerer MBR uden held.

Men hvorfor kan den godt boote på HD når der sidder en cd i drevet?????

Har sq siddet siden fredag og rodet.

Gider ikke mere nu...

L..... ryger retur...

Tak for svar.

Fynbo

Fra : Søren Larsen

Dato : 12-03-06 11:36

> [...]
>
> Ja, jeg har prøvet at reparerer MBR uden held.
>
> Men hvorfor kan den godt boote på HD når der sidder en cd i drevet?????

Nu skriver du godt nok det er SATA, det skulle vel ikke være en SATA II disk

Fra : Fynbo

Dato : 12-03-06 13:17

"Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu skriver du godt nok det er SATA, det skulle vel ikke være en SATA II
> disk

Nej.
Tror du misforstod.

Har kun IDE disk i maskinen, men SATA på bundkortet...

Fynbo