Fejl i SQL-sætning
Fra : David Trasbo

Dato : 30-05-06 14:23

Jeg er ígang med et CMS-system og i den forbindelse, vil jeg gerne gemme en
indstilling i en tabel. Nedenstående SQL-sætning virker ikke, men jeg får
ingen fejlmeddelelse:

Insert into Typografi (Overskrift-skriftstørrelse) values ('1cm')

SQL-sætningen bliver genereret med følgende PHP:

sql_spoerg("Insert into Typografi (Overskrift-skriftstørrelse) values
('$overskrift_skriftstoerrelse')");

Hvad kan der være galt? Skriv bare, hvis flere oplysninger er nødvendige.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-05-06 15:16

On Tue, 30 May 2006 15:22:52 +0200, "David Trasbo" <datra@mail.dk>
wrote:

>sql_spoerg("Insert into Typografi (Overskrift-skriftstørrelse) values
>('$overskrift_skriftstoerrelse')");
>
>Hvad kan der være galt? Skriv bare, hvis flere oplysninger er nødvendige.

Det feltnavn er ikke specielt hensigtsmæssigt, idet
Overskrift-skriftstørrelse betyder "værdien af feltet Overskrift minus
værdien af feltet skriftstørrelse".

Hvis dit felt hedder Overskrift-skriftstørrelse, skal du angive det i
backticks, fx: `Overskrift-skriftstørrelse`

At du ikke får nogen php-fejl, skyldes sandsynligvis at det er en fejl
op imod MySQL-serveren, men ikke i php-koden.

Tjek også: http://faq.php.dk/index.php/Sqlfejl

--
- Peter Brodersen
Ugens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : David Trasbo

Dato : 31-05-06 14:15

Peter Brodersen skrev:

> Tjek også: http://faq.php.dk/index.php/Sqlfejl

Jeg *har* udskrift af SQL-fejl. Men der kommer ingen SQL-fejl.

Fra : David Trasbo

Dato : 31-05-06 14:28

Peter Brodersen skrev:

> Det feltnavn er ikke specielt hensigtsmæssigt, idet
> Overskrift-skriftstørrelse betyder "værdien af feltet Overskrift minus
> værdien af feltet skriftstørrelse".

Har nu rettet det til Overskrift_skriftstørrelse, så jeg ikke behøver at
sætte ''er hver gang.