Kan ikke se bestemte hjemmesider?
Fra : Mik

Dato : 30-05-06 12:41

Har lige repareret min windows da min boot sektor var spoleret! Det hele
virker ok igen, men nu er der bestemte hejmmesider jeg ikke kan komme ind
på???
kaspersky.com grisoft.com norton.com ?????? er det en virus ller har jeg sat
noget forkert op???

Hilsen Michael

Ps virker hverken med firefox eller explorer!!!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-06 12:58

Den 30-05-06 13.40 skrev Mik følgende:

> nu er der bestemte hejmmesider jeg ikke kan komme ind på???
> kaspersky.com grisoft.com norton.com ?????? er det en virus ller har jeg sat
> noget forkert op???

Det lyder som om, du har fået snavs på computeren. Den slags kan finde
på at forhindre adgang til hjemmesider ved at spærre for dem i hosts-filen.

Prøv at bruge søgefunktionen i Windows til at finde filen HOSTS - bemærk
filen har ingen filtype, den hedder blot HOSTS. Åbn filen med Notesblokken.
Tjek, om du har linjer, hvor der blandt andet står kapersky.com eller
grisoft.com. Slet i så fald de pågældende linjer, og gem filen.

Normalt står der vist kun én linje i filen, den ligner denne:
127.0.0.1 localhost
Den skal du ikke slette.

Bemærk, dette er kun symptombehandling. Hvis filen er blevet ændret af
noget snavs, vil der sandsynligvis ikke gå mange minutter eller
sekunder, før snavset atter ændrer i filen. Er filen ændret, bør du
overveje en geninstallation - træk netstikket ud, mens du installerer -
eller som minimum bør du foretage en grundig oprensning af computeren,
fx med de programmer som snavset forsøger at forhindre dig i at bruge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken med spam.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-05-06 14:14

Mik skrev:

> [...]
> på???
> kaspersky.com grisoft.com norton.com ?????? er det en virus ller har jeg sat

Det lyder som en virus, og det betyder at du ikke kan stole på
noget som helst. Jeg ville formatere i dit sted og starte helt
forfra.

1. Træk netstikket ud.
2. Formatér.
3. Geninstallér.
4. Følge denne opskrift:
   http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester_SP2.pdf

og først derefter får pc'en lov at få netforbindelse og evt.
opdatere Windows.

Så er du fri for virus og sikret imod at få dem ind igen hvis du
ikke selv aktiverer dem.

Hvis din XP ikke omfatter SP2, skal du bruge denne her opskrift i
stedet:

   http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

--
Bertel