ASPMail hastighed og manglende VbCrLf
Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 12:25

Hej,

Når brugerne opretter in ny "Incident" i min database er det muligt at vælge
op til 5 mail grupper som via ASPMail får tilsendt e-mail.

Mit første problem er at den tid det tager at lukke formular siden når
ASPMail skal genere e-mails er så lang at nogle brugere trykker "Submit"
flere gange.
Har nogen i gruppen en god ide så formularsiden kan lukkes hurtigt? Er jeg
nødt til at overføre formular indholdet til en anden side (en "Please wait"
side) før jeg generer e-mails?

Mit andet problem et at nogle "VbCrLf" forsvinder fra nedenstående kode.
"VbCrLf" fra denne del forsvinder når meddelsen modtages i Outlook 2003 (men
modtages OK i min webmail):

Incident Date & Time: " & request.form("IncidentDate") & " " &
request.form("IncidentTime") & " UTC" & VbCrLf & "Incident Category: " &
request.form("MonthlyRepType") & VbCrLf & "Incident Status: " &
request.form("Status")

Men linieskift både før og efter ovenstående vises fint i Outlook 2003.
Hele msg koden:

msg.BodyText = "All," & VbCrLf & VbCrLf & "New Incident Report:" & VbCrLf &
VbCrLf & request.form("IncidentReported") & VbCrLf & VbCrLf & "Incident Date
& Time: " & request.form("IncidentDate") & " " &
request.form("IncidentTime") & " UTC" & VbCrLf & "Incident Category: " &
request.form("MonthlyRepType") & VbCrLf & "Incident Status: " &
request.form("Status") & VbCrLf & VbCrLf & "Best regards" & VbCrLf &
(StationTxt) & " Terminal Station" & VbCrLf & (NameFrom) & VbCrLf &
(EmailFrom)

Har nogen i gruppen en løsning vil jeg være taknemmelig.

M.v.h.
Henning

Fra : Henning Smed Sørense~

Dato : 03-06-06 07:46

"Henning Smed" <henning snabela smeds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Har nogen i gruppen en god ide så formularsiden kan lukkes hurtigt? Er jeg
> nødt til at overføre formular indholdet til en anden side (en "Please

Jeg omformulerer og poster dette spørgsmål som en ny tråd

> Mit andet problem et at nogle "VbCrLf" forsvinder fra nedenstående kode.
> "VbCrLf" fra denne del forsvinder når meddelsen modtages i Outlook 2003
> (men modtages OK i min webmail):

Jeg har løst de menglende CrLf i Outlook ved at ændre ASPMail formatet fra
tekst til tekst/HTM og erstatte "VbCrLf" med "<br>".

God weekend
Henning