Opdatere database
Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 10:55

Hej NG
Jeg uploader nogle billeder med aspSmartUpload...

Jeg vil så samtidig lægge nogle oplysninger i en database...
Filnavn m.m.
Det virker ikke...

Jeg får ikke overført felterne fra formen med POST...
Kan i hjælpe...
Bjarne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 30-05-06 10:56

bsn wrote:
> Kan i hjælpe...

Ja.

Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-05-06 11:16

Michael Zedeler ramte sit keyboard den 30-05-2006 11:56 og fik dette ud
af det:

> Ja.

Måske du så skulle gøre det også ...

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-05-06 11:16

bsn ramte sit keyboard den 30-05-2006 11:55 og fik dette ud af det:
> [...]
> Filnavn m.m.
> Det virker ikke...
>
> Jeg får ikke overført felterne fra formen med POST...

Jo, det gør du nu sikkert, men så vidt jeg kan huske skal du tilgå
elementerne på en anden måde, end nu plejer, når du bruger aspSmartUpload

.... kigger lige ...

Jeps: Fra kodeeksemplet på:
http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/

For each item In mySmartUpload.Form
' Select each value of the current item
' *************************************
For each value In mySmartUpload.Form(item)
Response.Write(item & " = " & value & "<BR>")
Next
Next

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-05-06 11:28

Benny Nissen skrev:

> [...]
> ' *************************************
> For each value In mySmartUpload.Form(item)
> Response.Write(item & " = " & value & "<BR>")

- og hvis man bare skal have fat i en enkelt værdi:

   Response.write mySmartUpload.Form("mitfelt")

De steder man bruger Request.Form("...") i en normal form, skal
ændres til objNavn.Form("...") når der bruges en upload-komponent
(hvor objNavn er navnet på det upload-objekt man opretter med
Set objNavn = Server.CreateObject(...))
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-06 07:08

> [...]
Det virker godt nok...

> - og hvis man bare skal have fat i en enkelt værdi:
>

> Response.write mySmartUpload.Form("mitfelt")
Den virker IKKE...
Skal den kunne bruges ligesom Request.Form.Item("mitfelt")...???

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-06 07:42

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev
> [...]
> ' *************************************
> For each value In mySmartUpload.Form(item)
> Response.Write(item & " = " & value & "<BR>")
Det virker fint...men hvad hvis jeg skal have fat i kun et felt...???
Tak for det...
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-05-06 10:35

bsn skrev:

> Den virker IKKE...

Hvordan virker den ikke? Får du en fejlmeddelelse eller sker der
bare ikke noget?

Vis gerne lidt af din kode.

> Skal den kunne bruges ligesom
> Request.Form.Item("mitfelt")...???

Ja (dog skal response.write kun bruges hvis man vil udskrive til
skærmen - helt som i en almindelig form).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-06 08:31

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Hvordan virker den ikke? Får du en fejlmeddelelse eller sker der
> bare ikke noget?
Ingen fejlmeddelelse...
Der sker ikke noget - der kommer bare en blank skærm(hvid side) - ligesom
ved Request.Form.Item("mitfelt")
men bruges den i en For løkke udskrives der godt nok til skærmen...

> Vis gerne lidt af din kode.
Response.Write mySmartUpload.Form("txtPris")
Den giver en blank skærm, som beskrevet ovenfor...

Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-06-06 09:40

bsn skrev:

> Response.Write mySmartUpload.Form("txtPris")

Hvor står linjen i forhold til resten af koden?

Hvis du har en linje med mySmartUpload.Upload eller lignende, skal
den være før alle linjer der tilgår form- eller fil-samlingen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-06 19:30

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> Hvis du har en linje med mySmartUpload.Upload eller lignende, skal
> den være før alle linjer der tilgår form- eller fil-samlingen.
Det er helt korrekt, og det virker....
Mange tak...
Bjarne