Lugtende fødder
Fra : Kenneth Bon

Dato : 16-06-01 12:38

Hey

Hvordan faen forhindrer man dette ? Mine fødder begynder at lugte meget
hurtigt - ligegyldig om de bare, i sokker eller sko.

Hvad kan man gøre for at afhjælpe dette - gode gamle husråd, lægevidenskab
samt alternative metoder... ?

Hygge

Kenneth

Fra : Kirstine

Dato : 16-06-01 14:18

In article <9gfgds$fpm$1@news.inet.tele.dk>, skrivtil@kennethbon.dk
says...
> [...]
> hurtigt - ligegyldig om de bare, i sokker eller sko.
>
> Hvad kan man gøre for at afhjælpe dette - gode gamle husråd, lægevidenskab

Har du prøvet de stribede fra Matas? De har en antiperspirant creme til
fusserne, som er ret effektiv.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Kenneth Bon

Dato : 16-06-01 17:10

Erhm... jeg bruger sådan noget stribet noget i en syregrønstribet fra
matas - den stinker som bare pokker og fjerner ikke lugten særlig godt..

.... ?

/Kenneth

Fra : Kirstine

Dato : 16-06-01 17:14

In article <9gg0c8$g74$1@news.inet.tele.dk>, skrivtil@kennethbon.dk
says...
> Erhm... jeg bruger sådan noget stribet noget i en syregrønstribet fra
> matas - den stinker som bare pokker og fjerner ikke lugten særlig godt..

*GG* Det kan godt være, at det er den - jeg har ikke selv prøvet den, men
har hørt succeshistorier fra andre.

Har du meget hård hud? Døde hudceller kommer nemig til at lugte temmeligt
ilde, når fødderne bliver varme, så måske en ordentligt omgang med fil,
sæbespåner og creme var en idé.

Jeg mener også at have hørt noget om, at talkum eller babypudder har en
god effekt. Men jeg er ikke sikker på, at det vil være et hit, når du
tøffer barfodet rundt derhjemme

Alternativt kunne du måske besøge Scholl - de har sådan nogle "foddamer",
der efter sigende skulle være eksperter i, hvordan man giver fødderne den
bedste behandling.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Zirfelt

Dato : 17-06-01 20:02

Hej Kenneth
Har du hund? Af en eller anden grund kan det i flere tilfælde hjælpe hvis en
hund får lov til at slikke fødderne.
Fortsat god aften
Irene
www.zirfelt.dk

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 17-06-01 21:37

Hej

"Bodyshop" har også nogle gode (bl.a. deo-)cremer til fødderne - man kan få
en lille gratis prøve.

VH Birgitte

Fra : Mikkel Krogh

Dato : 18-06-01 19:28

"Kenneth Bon" <skrivtil@kennethbon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtigt - ligegyldig om de bare, i sokker eller sko.
>
> Hvad kan man gøre for at afhjælpe dette - gode gamle husråd, lægevidenskab

Prøv eventuelt midlet PerspireX, som fås på apoteket. Jeg har ikke selv
prøvet det men det skulle efter sigende være effektivt.

MVH

Mikkel Krogh
Farmakonom-elev

Fra : Joyce Cupit

Dato : 20-06-01 20:06

Tja, det kan da være at du har en smule fodsvamp. I så fald kan lægen give
dig noget at smøre det med.

mvh
Joyce

Fra : Kenneth Bon

Dato : 20-06-01 22:51

Bør man ikke kunne SE det, hvis man har det ? Der er intet at se på mine
fødder - de ligner almindelig no-smell fødder.... ??

/Kenneth

Fra : Mari

Dato : 29-06-01 23:18

"Kenneth Bon" <skrivtil@kennethbon.dk> skrev i en meddelelse news:9gr5rv$lhq$1@news.inet.tele.dk...
> Bør man ikke kunne SE det, hvis man har det ? Der er intet at se på mine
> fødder - de ligner almindelig no-smell fødder.... ??

Nej, man kan ikke altid se det. Men det kan undertiden mærkes som
en lokal svien imellem tæerne - og måske ses at huden skaller af eller revner.

--

Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n

Fra : Kenneth Bon

Dato : 30-06-01 18:02

Hmm - altså jeg har hård hud - men det er der jo intet odiøst i - det har
mange mennesker.

Mellem tæerne er der intet at se. Jeg har prøvet aluminumchlorid, men så
begynder mine fødder at klø heeeeeelt vildt ! Nu bruger jeg en masse
talkum - det hjælper lidt - men er jo desværre ikke en løsning - så jeg
modtager gerne flere forslag !

Det med eddike - virker det måske også at smøre fødderne i det - eller er
det for hårdt til dem ?

Jeg fik engang foreslået at komme en fugtet bjergkrystal på foden (!!) - kan
ikke lige huske om det virkede !

/Kenneth