Bo fast her for en periode
Fra : Jan A.

Dato : 30-05-06 09:58

Min eks. og jeg blev skilt for 9 år siden, og hun fik vores ene søn, som
nu er 12 år gammel, med sig, de 2 andre ældre sønner flyttede med mig.
Nu er situationen så den, at bl.a. fordi min eks. er indlagt på
hospitalet, hun har været indlagt siden 11/5, og de ikke lige kan sige
noget om hvornår hun kan komme hjem igen, så skal min søn flytte hjem
til mig, i hvert fald for en periode.
Herhjemme er vi blevet enige om, at det nok ville være en god ide hvis
han blev her hele sommeren over, så var der en chance for at min eks. er
blevet udskrevet, og så er der forhåbentlig også noget tid for hende til
at kunne komme sig igen. Men det er ikke noget der er aftalt.

Mit spørgsmål er så, om der evt. er nogen mulighed for en eller anden
form for økonomisk kompensation?
Ikke fordi det på nogen måde overhovedet er afgørende for, om hvorvidt
han kan flytte herhjem, for det gør han selvfølgelig bare, men pengene
herhjemme er ikke de største og jeg betaler jo selvfølgelig børnebidrag
til hende, så et eller andet sted ville det vel ikke være helt
urimeligt, om der fandtes en eller anden form for økonomisk dispensation
i sådan en situation?

Skal lige siges, at normalt har jeg samvær med ham hver anden weekend,
en aftale der ikke er kommet i stand gennem statsamtet.

Jan

Fra : Brian K

Dato : 30-05-06 10:15

"Jan A." <akkerdk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> om der fandtes en eller anden form for økonomisk dispensation i sådan en

Drengens addresse skal flyttes over til dig i den periode - så modtager du
alle ydelser fra staten - samt hvis du vil, børnebidrag fra moderen.

mvh
brian

Fra : Leif Neland

Dato : 30-05-06 10:51

Brian K wrote:
> "Jan A." <akkerdk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Drengens addresse skal flyttes over til dig i den periode - så
> modtager du alle ydelser fra staten - samt hvis du vil, børnebidrag
> fra moderen.

Nej, "børnetilskuddet" (eller hvad det nu hedder) fra staten skal faderen
søge om, ellers går det automatisk til moderen.

Leif

Fra : Brian K

Dato : 30-05-06 11:40

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, "børnetilskuddet" (eller hvad det nu hedder) fra staten skal faderen
> søge om, ellers går det automatisk til moderen.

ja - det var underforstået i det jeg skrev - glemte at ikke alle ved at man
naturligvis skal meddele told og skat om ændringen - på samme måde som at
moderen skal gøre det når adressen skifter tilbage til hende.

mvh
brian

Fra : Leif Neland

Dato : 30-05-06 10:28

Jan A. wrote:
> [...]
> børnebidrag til hende, så et eller andet sted ville det vel ikke være
> helt urimeligt, om der fandtes en eller anden form for økonomisk

Hans folkeregisteradresse skal være der, hvor han bor, hvis han bor hos dig
(bortset fra ferie/weekend), er det dig, der skal have børnebidrag.

Og "Sommeren over" lyder for mig som en lang nok periode til at lave
folkeregisterflytning.

Du får da selvfølgelig allerede børnebidrag for de to ældre sønner, hvis de
da ikke er for gamle/flyttet hjemmefra.

Så der burde helt klart være nogen penge, der "flytter med".

Jeg formoder, det lyder sådan, at der er et fornuftigt forhold mellem dig
og din ex; og at du ikke er ude på at hun skal gå konkurs oven i hendes
sygdom.

Leif