Lgetøj, til kattepensionen
Fra : Katharina Nielsen

Dato : 29-05-06 20:56

Hejsa

Vores katte sakl 14 dage på kattepension - og som udekatte, tror jeg de
kommer til at kede sig.
Derfor søger jeg om råd, om godt legetøj, som de kan tage med sig.
De er 14 måneder når de skal i pension, den ene stadig ret legesyg, mens
den anden for det meste synes at barnlige lege, er noget den er for stor
til. (den mindst får sine knubs en gang imellem for at ville fremprovere
leg).

De har i forvejen en lille boldt, som de spiller fodbold med, men holder
jo næppe i 14 dage.
Jeg har en ide om, at de det meste af dagen sover indenfor (herhjemme)
og egentlig er mest ude, når vi er hjemme - sker vi lader dem være
indekatte nogle dage og det brokker de sig ikke vildt over, når de lige
har acceptere at kattelemmen er lukket.

Evt. andre måder man kan forberede dem på det - eller sakl man ikke tage
det så tungt, for de er jo bare dyr, som nogle vel vil sige.

Kath.

Med venlig hilsen
Katharina Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-05-06 22:31

> [...]
>
> Evt. andre måder man kan forberede dem på det - eller sakl man ikke tage
> det så tungt, for de er jo bare dyr, som nogle vel vil sige.

Du behøver ikke forberede dem på at skulle være inde, men lad dem bare
komme ud, som de plejer. Alene det, at de flytter miljø gør, at de ikke
det første stykke tid tænker på at komme ud.
Men det er, som du skriver, en god idé at give dem noget legetøj med. Et
par sammenkrøllede dekorations-piberensere er alle tiders. Det samme er
små tøjdyr og pelsmus. Hvad jeg også virkelig kan anbefale er en
"legering". Selv de halvgamle katte hos mig kan gå helt i selvsving over
den. Det er en ring, hvori der løber en bold. Jeg vil anbefale dig en
"åben" ring, da kattene kan få en pote i klemme i de andre modeller. Du
kan se den på min hjemmeside i "Vejledning" på www.mega-mco.dk

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Katharina Nielsen

Dato : 31-05-06 12:56

Hej

Noget a la det her du mener:
http://loppetjansen.dk/product_info.php?cPath=65_66&products_id=2441

Fra : Hanne Engermann

Dato : 31-05-06 14:25

> Katharina Nielsen skrev:
> Hej
>
> Noget a la det her du mener:
> http://loppetjansen.dk/product_info.php?cPath=65_66&products_id=2441

Kunne umiddelbart godt ligne noget. Diameteren på min legering er ca. 40
cm. og har også "krads" på midten. (har du ikke set billedet på
hjemmesiden?)

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 31-05-06 15:28

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Kunne umiddelbart godt ligne noget. Diameteren på min legering er ca. 40
> cm. og har også "krads" på midten. (har du ikke set billedet på
> [...]

hej Hanne
ved du, hvor man kan købe din udgave af legetingen henne?
Venlig hilsen, Anelise

Fra : Hanne Engermann

Dato : 31-05-06 16:17

> Anelise Schou Nielsen skrev:

> hej Hanne
> ved du, hvor man kan købe din udgave af legetingen henne?
> Venlig hilsen, Anelise

Jeg har købt dem på Haslev Dyreklinik, men de fleste større
dyreforretningen har dem. Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men det store
dyrecenter ved Bilka i Næstved har dem i hvert fald.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar