Påhængsskilt ?
Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 20:59

Skal man have monteret påhængsskilt på det trækkende køretøj ved kørsel i
henholdsvis DK, og EU (i særdeleshed D)?

Mvh.
Dannie

Fra : Ole Christensen

Dato : 29-05-06 21:13

> Skal man have monteret påhængsskilt på det trækkende køretøj ved kørsel i
> henholdsvis DK, og EU (i særdeleshed D)?

Hvis det skal sidde bagpå det trækkende, så kan det vel være svært at se!

--
Mvh. Ole

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 29-05-06 21:40

Hej Dannie

Det er ikke lovpligtigt mere i DK , og ved kørsel i Udlandet er det de
danske regler der gælder for afmærkning af køretøj.
(Så vidt jeg husker er der vist noget med en bøde , hvis mán ikke har
reservehjul(eller lig.n.) ved punkteringer på den Tyske Autobahn)
PS: Husk at købe en sikkerhedsvest - bare for at være synlig ved uheld på
Motorvejen...

Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-05-06 07:42

Kim Bonnesen wrote:
> Hej Dannie

> (Så vidt jeg husker er der vist noget med en bøde , hvis mán ikke har
> reservehjul(eller lig.n.) ved punkteringer på den Tyske Autobahn)

Jeg har spurgt i et tysk forum - det er ikke lovpligtigt.

> PS: Husk at købe en sikkerhedsvest - bare for at være synlig ved
> uheld på Motorvejen...

God ide!

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 20:03

Tak for svarene alle tre, og i særdeleshed til Kim og Per.

vestene har jeg styr på, men blev pludselig i tvivl om skiltet på trods af,
at jeg kørte en del her i DK med vognen sidste år uden, og når vi nu om 3
dage triller sydover ville jeg lige være på den sikre side.

Mvh.
Dannie