Skilt til cykler bagpå bilen i Italien
Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 19:04

Hej

Vi skal til Venedig med et par cykler bag på bilen på cykelstativ. Nu har
jeg opdaget at man skal have et specielt skilt på cyklerne i Italien, når de
hænger bag på bilen.

Er det smartest at købe hjemmefra eller kan det købes der nede??

Er det noget de ser efter ved grænsen ?? - Vi sætter selvfølgelig lygtebom
på.

Mvh Bo

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 29-05-06 21:44

Hej Bo& Tine

Jeg mener at kunne huske at disse skilte skal have en vis størrelse og at
Stregerne på skiltet skal vende på "en" bestemt måde! - så jeg vil anbefale
jer at søge lidt på "nettet" om emnet + montere skiltet herhjemme(I kan jo
ikke være sikker på at havedet rigtige væktøj + monteringsdele m.m.)

Kim

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-05-06 23:05

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefale jer at søge lidt på "nettet" om emnet + montere skiltet
> herhjemme(I kan jo ikke være sikker på at havedet rigtige væktøj +

Hmmm - husker vagt noget om at have set de rigtige advarselstavler i en
dansk camping-shop. Måske HKS ?
Og italiernerne har i det mindste tidligere haft ry for at være ret
firkantede med de tavler. Dengang kunne du ikke engang køre med en udelt
surfmast på taget af en personbil uden at ha sådan en tavle bagpå - som det
eneste land i europa !

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Søren

Dato : 06-06-06 13:29

> Hmmm - husker vagt noget om at have set de rigtige advarselstavler i en
> dansk camping-shop. Måske HKS ?

jeps varenummer 7504080, det billige af plastik er ikke godkendt i itailen.
http://www.hks-camping.dk