diabetes II - Nescafé - blodsukkertal
Fra : Erling Hansen

Dato : 29-05-06 18:23

Jeg kan altså ikke rigtig forstå mekanikken med den her diabetes II som
jeg er blevet belemret med.

F.eks. her til morgen: Op kl. 6.00, måle blodsukkeret til 10,1 - tage
min sprøjte med Insulin (34 enheder) - og så i gang med dagen, så småt.
En kop Nescafé - og en kop til - og så nogle timer ved computeren - og
henad frokost atter en kop Nescafé. Men indtil nu ikke en eneste bid af
noget som helst.

Hvordan går det så til, at da jeg checker mit blodsukker kl. 12 er det
steget til 12,3 ! ! ! Hvordan kan det gå til? Er der, på trods af
varedeklationer, noget sukker/kulhydrat eller andet i kaffen?

Mvh
Erling

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-05-06 19:39

Erling Hansen wrote:

> [...]
> steget til 12,3 ! ! ! Hvordan kan det gå til? Er der, på trods af
> varedeklationer, noget sukker/kulhydrat eller andet i kaffen?

Hvis man ønsker at have et normalt blodsukkerniveau når man har
Diabetes type II, er kostholdet meget vigtigt. Det har du åbenbart
ikke fattet. Måske skulle du snakke med din læge igen ?

Martin.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-05-06 20:03

Den 29-05-06 19.22 skrev Erling Hansen følgende:

> F.eks. her til morgen: Op kl. 6.00, måle blodsukkeret til 10,1 - tage

> Hvordan går det så til, at da jeg checker mit blodsukker kl. 12 er det
> steget til 12,3 ! ! ! Hvordan kan det gå til?

Blodsukkeret har sin egen døgnrytme, som du skal lære at kende og tage
højde for. Det stiger typisk om morgenen/formiddagen.

Nu ved jeg ikke, om det er en enlig svale, men du skal længere ned end
de 10 om morgenen, og du skal spise løbende. Hvis du står op klokken 6,
må du ikke vente med at spise til efter klokken 12.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-05-06 21:01

Erling Hansen skrev den 29-05-2006 19:22:
> Jeg kan altså ikke rigtig forstå mekanikken med den her diabetes II som
> jeg er blevet belemret med.

hmmmm, jeg ved ikke lige om det er den holdning som jeg ville have til
den sygdom.

diabetes II er jo ikke en sygdom a la en influenza som går sin vej om 7
dage.

Diabetes er en kronisk dvs. vedvarende sygdom som man - såfremt man er
glad for livet - skal forholde sig til.

> [...]
> En kop Nescafé - og en kop til - og så nogle timer ved computeren - og
> henad frokost atter en kop Nescafé. Men indtil nu ikke en eneste bid af

Du bør helt klart gøre mere ved din diabetes end at skyde insulin og
bælle kaffe!

Opsøg din læge for at få en henvisning til en diætist!

> Hvordan går det så til, at da jeg checker mit blodsukker kl. 12 er det
> steget til 12,3 ! ! ! Hvordan kan det gå til?

At du torturerer din krop!

> Er der, på trods af
> varedeklationer, noget sukker/kulhydrat eller andet i kaffen?

Hvad putter du i kaffen?

mvh

Carsten