Problemer med danske tegn :o(
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 29-05-06 18:06

Jeg har brugt Eggblog, og der vises de danske tegn ikke i kommentarer:
http://www.pudekamp.dk/egg/home/blog.php?id=78#commentsanchor

Jeg har prøvet at ændre på charset, men uden held - er der andet som jeg
skal kigge efter?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Christian Joergensen

Dato : 29-05-06 18:29

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> writes:

> [...]
> http://www.pudekamp.dk/egg/home/blog.php?id=78#commentsanchor
>
> Jeg har prøvet at ændre på charset, men uden held - er der andet som jeg

Den dobbeltescaper dit æ:

&amp;aelig;

Kører du htmlentities() på den flere gange? I øvrigt bruger man efterhånden
ikke den slags længere efter man er begyndt at angive tegnsæt i <head>-
blokken. De var kun nødvendige da man brugte 7bit ascii.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 29-05-06 18:47

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke den slags længere efter man er begyndt at angive tegnsæt i <head>-
> blokken. De var kun nødvendige da man brugte 7bit ascii.

Se det var lige noget sort snak for mig - det er en opensource blog jeg har
brugt, da jeg har ikke forstand på programmering i php

Det er ikke kun æ, men også ø og å som der går galt.

Kan du evt. forklare det på "skåret ud i pap" måden, så jeg ved hvad jeg
skal kigge efter?

På forhånd tak.

Fra : news@llz.dk

Dato : 29-05-06 23:08

On Mon, 29 May 2006 19:46:52 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

>Se det var lige noget sort snak for mig - det er en opensource blog jeg har
>brugt, da jeg har ikke forstand på programmering i php
>
>Det er ikke kun æ, men også ø og å som der går galt.

Jeg var ude for noget tilsvarende, da jeg tog WordPress i brug som
blog.

Nu ved jeg ikke, om du selv har redigeret i php-scripterne, men er det
tilfældet, kan det være din editor - og ikke charset - der er
problemet..

I stedet for æ, ø og å kom der i min blog forskellige kinesiske tegn
eller wingdings, som man kender dem fra Words TrueTypes..

Løsningen fandt jeg i et WordPress brugerforum: Sørg for, at din
teksteditor understøtter UTF-8 encoding type.

Jeg benytter EditPlus og her gøres det via Document>Encodung
Type>UTF-8

-----
Med venlig hilsen

-henrik