Orm?
Fra : Lars

Dato : 29-05-06 17:01

Hej

I vores kats pels finder vi noget som minder om orm eller larver, vi har
indtil vidre fundet 4 ialt indenfor de sidste par uger. Vi kan nemlig ikke
helt forstå hvorfor vi finder dem udenpå kattens pels hvis den har orm...
De er ca. 1cm.

Se disse fotoes:
http://www.diyhifi.dk/katteorm/1.JPG
http://www.diyhifi.dk/katteorm/2.JPG
http://www.diyhifi.dk/katteorm/3.JPG
http://www.diyhifi.dk/katteorm/4.JPG

Er der nogen der kan hjælpe os med at finde ud af hvad det er?

MVH

Lars & Tanja

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-05-06 17:28

Hej
Det kunne ligne led fra en bændelorm, de ses ofte i pelsen. I må til
dyrlægen for at få et middel imod dem.
Hilsen Vibeke

Fra : Lars

Dato : 29-05-06 17:40

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Det kunne ligne led fra en bændelorm, de ses ofte i pelsen. I må til
> dyrlægen for at få et middel imod dem.
> Hilsen Vibeke

Men den er levende og bevæger sig.. kravler rundt..? Gør et led fra en
bændelorm det?

MVH

Lars & Tanja

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-05-06 17:44

Hej
Det står noget om bændelorm her:
http://www.netdyredoktor.dk/sw11549.asp

Fra : Denise

Dato : 29-05-06 18:04

Lars wrote:
> [...]
> http://www.diyhifi.dk/katteorm/3.JPG
> http://www.diyhifi.dk/katteorm/4.JPG
>
> Er der nogen der kan hjælpe os med at finde ud af hvad det er?

Synes også det ligner et led fra en bændelorm.
Men her er nogle links, så kan du måske selv finde dem
Advarsel - ulækre billeder
http://www.thepetcenter.com/exa/worms.html
http://www.vorupdyrehospital.dk/laboratorie.htm

--
Hilsen Denise

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-05-06 19:22

Denise skrev i en meddelelse...

> Advarsel - ulækre billeder
> http://www.vorupdyrehospital.dk/laboratorie.htm

Og de ulækre billeder kommer sørme fra mine missers elskede dyrlæge. De der
øremider der bevæger sig er altså en tand for vamle hvis du spørger mig....

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-05-06 22:19

> [...]
> http://www.diyhifi.dk/katteorm/3.JPG
> http://www.diyhifi.dk/katteorm/4.JPG
>
> Er der nogen der kan hjælpe os med at finde ud af hvad det er?

Hvor på kattens pels ser I dem? Bændelorm ses omkring rumpehullet og er
på størrelse med og ligner "vrikkende" riskorn.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lars

Dato : 31-05-06 20:59

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor på kattens pels ser I dem? Bændelorm ses omkring rumpehullet og er
> på størrelse med og ligner "vrikkende" riskorn.

Den på billedet sad i nakken, de andre har siddet på maven og ryggen.

MVH

Lars & Tanja