Kattegård ?
Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 15:40

Ja, emnet har jo været oppe, at vende før, men vi prøver lige igen.

Hvilket hegn er egentlig egnet til det foremål ?
Hønsetråd er vel noget besværligt, at arbejde med og alm. grønt havehegn har
vel for store masker eller ???
Hvis man har træer i nærheden af indhegningen, vil kattene så forsøge, at
komme den vej ud ? Hvordan forhindre man evt. dette, uden at fælde træet,
vel og mærke.
Lige et ? mere: Er der nogen, der har en ide om, hvad det ca. kan koste, at
indhegne 800 m2 have ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 18:03

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel og mærke.
> Lige et ? mere: Er der nogen, der har en ide om, hvad det ca. kan koste,

Hmm ca 4000 har mit 50m hegn kostet. det er så med elhegn i toppen.

Det er svært for hvor meget vil i lave selv?
men efter jeg fik hegnet ind, ja så har jeg, kattene ikke haft lopper og
flåter, og dyrlægebesøg, med bid osv.
så et hegn tjener sig ind.
mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 18:32

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er svært for hvor meget vil i lave selv?

Det hele da.
Der er hæk rundt om hele grunden i ca. 1,80 m. højde, så det burde jo være
forholdsvis nemt, at gå til.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Denise

Dato : 29-05-06 18:12

Buffy wrote:
> [...]
> at fælde træet, vel og mærke.
> Lige et ? mere: Er der nogen, der har en ide om, hvad det ca. kan

Jeg venter selv på et tilbud fra Poda Hegn, Det er længe siden de har været
her, men har ikke hørt noget endnu. Det er delfin hegn de vil bruge som jeg
forstår det. Og han skulle lige måle på det grønne, om det var ok mht strøm,
for jeg ville hellere have grønt isf det grå, og også have strøm foroven.
Men jeg har også en problem med træer ved hegnet, jeg bliver nok nødt til at
fælde eller beskære kraftigt.
Jeg mener kan kan få noget, eller lave noget, så de ikke kan kravle længere
op end man vil have, men har ikke helt styr på det, så jeg håber nogle har
ideer her, tror måske Poda har.

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 18:36

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse news:447b2b71$0$38704

> [...]
> strøm,
> for jeg ville hellere have grønt isf det grå, og også have strøm foroven.

Vil da gerne høre, hvad dit tilbud lyder på, når du får det.

Hvordan ser delfinhegn ud ? Kunne ikke finde billeder af det via Google.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Denise

Dato : 29-05-06 21:21

Buffy wrote:
> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Vil da gerne høre, hvad dit tilbud lyder på, når du får det.
>
> Hvordan ser delfinhegn ud ? Kunne ikke finde billeder af det via
> Google.

Du kan se hegnet på Poda e-shop
http://www.poda.dk/eshop/ProductDetails.aspx?productID=22348&parentID=15

Men jeg skal måske have noget galvaniseret isf det grønne.
Skal nok give lyd når jeg får et tilbud hvis de tør binde an med opgaven.
Det drejer sig om hele haven plus et par låger de skal lave

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Juul Peders~

Dato : 29-05-06 20:38

> [...]
> vel og mærke.
> Lige et ? mere: Er der nogen, der har en ide om, hvad det ca. kan koste, at

Jeg har fornylig fået indhegnet ca. 100 m2 af baghaven, der er med grønt
delfinhegn og strøm i toppen med to tråde. Desværre har jeg kvajet mig
lidt, strømmen i toppen funker ikke når katten kravler i det grønne
hegn, og de kravler!! Så jeg går og venter på noget kyllingetråd som
skal sidde på de øverste ca. 40 cm. og så skal der være jordforbindelse,
så burde strømmen komme til at virke

Et enkelt træ har måtte lade livet, et andet går jeg og lurer på, for
det står lige tæt nok på skellet. I stedet for at fælde det, så vil jeg
gøre et forsøg med at sætte en omvendt krave af kyllingetråd et stykke
oppe af stammen, det skulle angiveligt forhindre kattene i at klatre
videre - men vi får at se!

Jeg tror såmænd ikke at kattene forsøger at komme ud, det er mere deres
nysgerrighed og kådhed der kan få dem på afveje.

Jeg glæder mig rigtig meget til strømmen kommer til at virke, for nu er
de kun ude under særdeles skarp bevogtning.

Hele herligheden incl. strøm er ca. løbet op i 5.000 - 5.500

Hvis der er nogen der har lyst til at se hvad mine misser synes om det
"frie" liv, så er her et par filmklip:

http://www.netkatten.dk/Vildbimserne-3.wmv
http://www.netkatten.dk/Indhegning-2.wmv

Med venlig hilsen
Marianne Juul
www.netkatten.dk
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 29-05-06 21:05

Marianne Juul Pedersen wrote:

> [...]
>
> Hele herligheden incl. strøm er ca. løbet op i 5.000 - 5.500
>
> Hvis der er nogen der har lyst til at se hvad mine misser synes om det

Herlige klip
Ja Poda hegn startede også med at sige, at det grønne ikke kunne bruges da
det "afledte" ?, men han ville lige måle på det. Desuden sagde kan at hvis
der var grene de kunne stå på, så fik de jo heller ikke stød, så det er
noget med at sørge for der ikke er grene i nærheden for så kan de snildt
kravle over.
Men det kan godt være jeg så skal få det "grå" delfinhegn i stedet for en
sikkerhedsskyld. Ja man må kunne lave noget smart så de ikke kan kravle
højere op i træerne end man vil have hmmm.
Tror han snakkede om mere end 2 tråde, da jeg også er interesseret i at
holde katte ude, og ikke kun vores inde.

--
Hilsen Denise

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-05-06 22:06

> [...]
> vel og mærke.
> Lige et ? mere: Er der nogen, der har en ide om, hvad det ca. kan koste, at

Jeg har selv fået indhegnet ca. 800 m2 have og har brugt hønsenet med
masker i ca. 5 cm i diameter - altså ikke de helt store masker. Hønsenet
er mere diskret end grønt havehegn og det "gynger" tilpas nok til, at
det ikke indbyder til at klatre i. Du skal ikke spænde det for hårdt, da
det også arbejder i kulde/varme og kan sprænge i frostgrader.

Her står også store, gamle træer forholdsvis tæt på hegnet, men det er
min erfaring med katte, at de ikke springer fra store højder ned i
ukendt område. For en sikkerheds skyld har jeg dog kappet de grene, der
er tæt på hegnet.
Ellers kan du sætte en bane hønsenet på ca. 30 cm rundt i en krans om
træets stamme og ud på nederste grene. Øh, hvordan skal jeg forklare
det: jo, sådan at katten, når den klatrer op, støder hovedet mod nettet.

Det er 12 år siden, jeg hegnede ind, og jeg husker ikke, hvad det
kostede, men det var nu ikke så dyrt.

Held og lykke med projektet!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann