forsikring
Fra : Brian

Dato : 29-05-06 16:29

Jeg er lidt i tvivl..

Skal man have nogen form for lovpligtig forsikring på en campingvogn?
(ansvar eller lign?)
Er der krav om det?

Der er jo ikke forsikring på en trailer..

-- Brian

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-05-06 16:34

"Brian" <really@me.yeah> skrev i en meddelelse
> [...]
> (ansvar eller lign?)
> Er der krav om det?
>
> Der er jo ikke forsikring på en trailer..

Ansvaret er på krogen, så det er op til dig selv om du vil kaskoforsikre
den, men mon dog ikke det er en god idé?

mvh
Preben

Fra : T. Hartung

Dato : 29-05-06 16:40

> [...]
> (ansvar eller lign?)
> Er der krav om det?
>
> Der er jo ikke forsikring på en trailer..

Nej - ansvar sidder på trækket altså bilen - Kasko kan være (meget)
fornuftig evt. bankkrav vist man har lånt lidt med pant i vognen.

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Per H

Dato : 29-05-06 18:49

On Mon, 29 May 2006 17:28:48 +0200, "Brian" <really@me.yeah> skrev:

> [...]
>(ansvar eller lign?)
>Er der krav om det?
>
>Der er jo ikke forsikring på en trailer..

få en kasko til CV. jeg giver ca 1500 kr om året. det er godt givet
ud. En cv, er mega dyr at få reperet,

Vh Per

Fra : Ole Christensen

Dato : 29-05-06 19:13

Men er der noget med at krogen skal være specificeret i
forsikringspapirerne for at dække for krog og CV eller
er krogen automatisk dækket af ansvaret.

--
Mvh. Ole

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-05-06 19:22

"Ole Christensen" <news@olechristensen???.com> skrev i en meddelelse
> Men er der noget med at krogen skal være specificeret i
> forsikringspapirerne for at dække for krog og CV eller
> er krogen automatisk dækket af ansvaret.

Selvfølgelig skal krogen da specificeres i policen, ellers er intet
dækket, det siger da sig selv. Du betaler en højere præmie for krogen.

mvh
Preben

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-05-06 19:33

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Selvfølgelig skal krogen da specificeres i policen, ellers er intet
> dækket, det siger da sig selv. Du betaler en højere præmie for krogen.

Så er det da på tide at du får skiftet selskab.
Jeg har da ikke skullet betale ekstra for træk i over 10 år - hos 4-5
forskellige selskaber....

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : SB

Dato : 29-05-06 19:48

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Så er det da på tide at du får skiftet selskab.
> Jeg har da ikke skullet betale ekstra for træk i over 10 år - hos 4-5

Jeg betaler heller ikke ekstra ved TopDanmark
Eller også betaler alle bare for at have krog på, uanset om de har det eller
ej
Som man vender det

Søren

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-05-06 05:47

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg betaler heller ikke ekstra ved TopDanmark
> Eller også betaler alle bare for at have krog på, uanset om de har det
> eller ej
> Som man vender det

Netop. Det var i øvrigt heller ikke det, som var pointen.

mvh
Preben