Mystisk fejl: Either BOF or EOF is true or~
Fra : LBN

Dato : 29-05-06 13:34

Hej

Jeg får en fejl, som jeg ikke kan gætte hvad er:

Kaldet:

Set RSTblKursusType = Conn.execute("SELECT * FROM TblKursusType
WHERE TblKursusType.KursusTypeID=3") virker fint.

Det øjeblik, jeg vil sætte den lig en variabel i stedet for
tallet ”3” går det galt, og jeg får følgende fejl:

“Either BOF or EOF is True, or the current record has been
deleted. Requested operation requires a current record.”

Dette, selvom jeg godt kan lave en response.write(KursusTypeID).
KursusTypeID er min variabel fra en tabel, som har en relation
til tabellen TblKursusType.

Som jeg ser det, virker både variablen og sql-kaldet, de virker
bare ikke sammen.

Er der en klog og bamhjertig sjæl, som kan hjælpe mig til at
finde fejlen?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 29-05-06 13:39

LBN ramte sit keyboard den 29-05-2006 14:33 og fik dette ud af det:
> [...]
>
> Det øjeblik, jeg vil sætte den lig en variabel i stedet for
> tallet ”3” går det galt, og jeg får følgende fejl:

hvordan ser din sql-sætning ud med variablen indsat ?

Du skal måske bruge noget med:
.... WHERE TblKursusType.KursusTypeID=" & KursusTypeID & """

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-05-06 14:01

LBN skrev:

> [...]
>
> “Either BOF or EOF is True, or the current record has been
> deleted. Requested operation requires a current record.”

Den fejl tyder på at du får et tomt postsæt retur (og glemmer at
tjekke om postsættet er tomt).

> [...]
> til tabellen TblKursusType.
>
> Som jeg ser det, virker både variablen og sql-kaldet, de virker

Standardsvar ved fejl i databasekald: Udskriv din færdige sql-
sætning (efter evt. variable og lignende er sat ind).
Det afslører *mange* fejl.

Se hvordan det kan gøres her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : LBN

Dato : 30-05-06 14:14

Hej Begge

Jeg har løst problemet som bestod i, at den ikke ville løbe igennem
min tabel når der var en nul-værdi, dvs. et ikke-udfyldt felt!

Tak for jeres svar!

mvh
Lars