|
| Manglende IP-adr på yderside af router (Ne~ Fra : Cubus |
Dato : 16-06-01 10:30 |
|
I forbindelse med inst. af en NetexpressII forbindelse kommunikeres der med
router gennem browser.
Der vælges åben konfiguration og den melder "succes" og siger at man er klar
til at gå på nettet hvis ellers netkortet er installeret korrekt.
Routerens DHCP server virker, computeren får tildelt IP mv.
Men når jeg kigger på WAN status (ydersiden af routeren) gennem
browservinduet ser det ikke rigtigt ud:
ip: 0.0.0.0
netmaske: 0.0.0.0
En gennemgang af tingene med support i røret fører bla. til en nulstilling
af routeren og ender med en forvisning om at der inden for det næste kvarter
vil dukke en ip-adresse op på førnævnte skærmbillede. Det sker imidlertid
ikke.
Har jeg ret i at denne fejl med manglende tildeling af IP skyldes TDC eller
er der noget jeg selv kan have gjort galt? (lamperne på adsl-modemmet lyser
som de skal (sync og 10baseT lyser grønt)).
Og det her med at jeg skulle vente et kvarters tid, er det det samme som at
sige at en tekniker lige skulle ordne et eller andet out there (som så
åbenbart ikke lykkedes)?
--
Cubus
| |
Berg Hansen (16-06-2001)
| Kommentar Fra : Berg Hansen |
Dato : 16-06-01 11:23 |
|
Har du undersøgt om Netexpress er nede???
"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:9gf914$32t$1@news.cybercity.dk...
> I forbindelse med inst. af en NetexpressII forbindelse kommunikeres der
med
> router gennem browser.
>
> Der vælges åben konfiguration og den melder "succes" og siger at man er
klar
> til at gå på nettet hvis ellers netkortet er installeret korrekt.
>
> Routerens DHCP server virker, computeren får tildelt IP mv.
>
> Men når jeg kigger på WAN status (ydersiden af routeren) gennem
> browservinduet ser det ikke rigtigt ud:
>
> ip: 0.0.0.0
> netmaske: 0.0.0.0
>
> En gennemgang af tingene med support i røret fører bla. til en nulstilling
> af routeren og ender med en forvisning om at der inden for det næste
kvarter
> vil dukke en ip-adresse op på førnævnte skærmbillede. Det sker imidlertid
> ikke.
>
> Har jeg ret i at denne fejl med manglende tildeling af IP skyldes TDC
eller
> er der noget jeg selv kan have gjort galt? (lamperne på adsl-modemmet
lyser
> som de skal (sync og 10baseT lyser grønt)).
>
> Og det her med at jeg skulle vente et kvarters tid, er det det samme som
at
> sige at en tekniker lige skulle ordne et eller andet out there (som så
> åbenbart ikke lykkedes)?
>
> --
> Cubus
>
>
| |
Dann Pedersen (16-06-2001)
| Kommentar Fra : Dann Pedersen |
Dato : 16-06-01 22:27 |
|
"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:9gf914$32t$1@news.cybercity.dk...
> Men når jeg kigger på WAN status (ydersiden af routeren) gennem
> browservinduet ser det ikke rigtigt ud:
>
> ip: 0.0.0.0
> netmaske: 0.0.0.0
Det lyder som et underligt spørgsmål, men jeg går ud fra at du ikke kan
pinge ud? Det er desværre set at der ikke står nogen IP i routerens http
interface, mens der faktisk er flow.
> En gennemgang af tingene med support i røret fører bla. til en nulstilling
> af routeren og ender med en forvisning om at der inden for det næste
kvarter
> vil dukke en ip-adresse op på førnævnte skærmbillede. Det sker imidlertid
> ikke.
Jeg vil foreslå at du resetter din router. Tager strømmen fra modemet i 2
minutter og så sætter det sammen igen. Herefter skal routeren konfigureres
igen.
> Har jeg ret i at denne fejl med manglende tildeling af IP skyldes TDC
eller
> er der noget jeg selv kan have gjort galt? (lamperne på adsl-modemmet
lyser
> som de skal (sync og 10baseT lyser grønt)).
Nogen gang er fejlen på WAN siden og andre gange ikke. Har du husket at
tjekke at dig brugernavn og pw. virker. Har du eksempelvis onlineregisrert
dig for nylig, uden at ændre pw. i routerens interface?
> Og det her med at jeg skulle vente et kvarters tid, er det det samme som
at
> sige at en tekniker lige skulle ordne et eller andet out there (som så
> åbenbart ikke lykkedes)?
Det der sker er at suporteren "resetter/genstarter" dig ude på centralen,
hvorefter der skal gå ca. 10-15 min. før det hele er synkroniseret og klar
til brug igen. Det er altså _ikke_ en teknikker ude på centralen.
Har du forresten prøvet at forbinde manuelt ved at trykke på WAN-Status og
trykke forbind?
--
Med venlig hilsen
Dann Pedersen
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
| |
Cubus (16-06-2001)
| Kommentar Fra : Cubus |
Dato : 16-06-01 23:20 |
|
> > Men når jeg kigger på WAN status (ydersiden af routeren) gennem
> > browservinduet ser det ikke rigtigt ud:
> >
> > ip: 0.0.0.0
> > netmaske: 0.0.0.0
>
> Det lyder som et underligt spørgsmål, men jeg går ud fra at du ikke kan
> pinge ud? Det er desværre set at der ikke står nogen IP i routerens http
> interface, mens der faktisk er flow.
Tak for svaret, men brugeren af forbindelsen ringede i dag selv til support
og denne gang endte konklusionen efter diverse øvelser med følgende: Der var
tale om forældet software på telefoncentralen der skulle skiftes, hvilket
skulle ske mandag.
--
Cubus
| |
|
|