Vis poster udfra dato
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 29-05-06 11:26

Hej Ng,

Jeg har en hjemmeside med stillingsopslag. (ASP/MySQL).

Her ønsker jeg, at der kun vises stillingsopslag fra seneste 2
måneder, men hvordan? (jeg er ikke så hård til SQL)

i min db har jeg et felt der hedder start_data (Shortdate), jeg
går udfra jeg skal bruge dette?

håber der er nogen der kan hjælpe!

mvh

JS

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-05-06 11:37

Jimmy Snedker skrev:

> Jeg har en hjemmeside med stillingsopslag. (ASP/MySQL).
>
> Her ønsker jeg, at der kun vises stillingsopslag fra seneste 2
> måneder, men hvordan? (jeg er ikke så hård til SQL)

MySQL har en glimrende onlinemanual - prøv at kigge på siden om
date and time functions:

<http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html>

Jeg vil tro at du kan bruge det første eksempel på siden - hvis du
udskifter DAY med MONTH og 30 med 2.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jimmy Snedker