Andet multimedie
InDesign CS1 font problem
Fra : Studio Smalbro

Dato : 29-05-06 12:19

Jeg laver noget tekst i InDesign CS1 til Mac. Teksten er sat i Helvetica 55.
Nu vil jeg gerne have teksten halvfed og bruger APPLE+SHIFT+B. Nu sætter
InDesign teksten i Helvetica 95 Black, som ganske vist er fed, men også FOR
fed. Jeg ville hellere have Helvetica 75 Bold.

Hvordan tvinger jeg InDesign til at bruge Helvetica 75 i stedet for
Helvetica 95 ?

Kh
Bjørn

Fra : Villy Erichsen

Dato : 29-05-06 15:39

In article <GMAeg.34$hi7.18@news.get2net.dk>, Studio Smalbro
<studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
> InDesign teksten i Helvetica 95 Black, som ganske vist er fed, men også FOR
> fed. Jeg ville hellere have Helvetica 75 Bold.

Genvejen - fra Quark - dur ikke - InDesign kan ikke lave noget
elektronisk fed eller kursiv.

> Hvordan tvinger jeg InDesign til at bruge Helvetica 75 i stedet for
> Helvetica 95 ?

I skriftpaletten står der i øverste linie Helvetica Neue (T1)
i nederste linie ændrer du blot det første tal til 7 (alle Helvetica
Neue skrifter ender på 5 - jo højere tal jo federe skrift)

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : RoJo

Dato : 29-05-06 17:28

On 29/05/06 16:38, in article 290520061638553265%spam@hammel-by.dk, "Villy
Erichsen" <spam@hammel-by.dk> wrote:

> I skriftpaletten står der i øverste linie Helvetica Neue (T1)
> i nederste linie ændrer du blot det første tal til 7 (alle Helvetica
> Neue skrifter ender på 5 - jo højere tal jo federe skrift)

Hva ba??

Der er da også nogle der ender med både 3, 5, 6, 7

Mvh
RoJo

Fra : Villy Erichsen

Dato : 29-05-06 20:15

In article <C0A0ED9E.F851%Geckodk@fjerndettehotmail.com>, RoJo
<Geckodk@fjerndettehotmail.com> wrote:

> Hva ba??
>
> Der er da også nogle der ender med både 3, 5, 6, 7

OK
6 kender jeg - det er kursive skrifter - de andre har jeg aldrig set.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : RoJo

Dato : 29-05-06 20:35

On 29/05/06 21:14, in article 290520062114419402%spam@hammel-by.dk, "Villy
Erichsen" <spam@hammel-by.dk> wrote:

> OK
> 6 kender jeg - det er kursive skrifter - de andre har jeg aldrig set.

7 er condensed

3 er extended

Fra : Studio Smalbro

Dato : 29-05-06 20:40