php kode lagret i MySql
Fra : Aagaard

Dato : 29-05-06 12:53

Jeg har brug for at lagre en kombination af tekst og php kode i en tabel min
MySql bd.
Når tabel hentes, så forsvinder php variablerne tilsyneladende, de flettes
ikke med de variabler som indlæses på siden inden tabellen fra MySql hentes.
tabel er lagret som 'text' i MySql.
MySql tabel:
Jeg er en <? echo $person ?> som skal med...
Siden:
<? $person = "mand"; ?>
herefter hentes tabel og udskrives med <? echo tabel ?>
Resultat:
Jeg er en som skal med... // (mand flettes ikke ind)

Hvad kan jeg gøre?
--
Aagaard

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 29-05-06 15:40

On Mon, 29 May 2006 13:53:03 +0200, "Aagaard" <nomail@nomail.inv>
wrote:

>Jeg har brug for at lagre en kombination af tekst og php kode i en tabel min
>MySql bd.

[snip]

>Hvad kan jeg gøre?

Du kan tage et kig på eval():
http://dk.php.net/manual/en/function.eval.php

Du er nødt til at fortælle PHP, at den streng du har hentet er kode og
derfor skal eksekveres.

/Jesper

Fra : Aagaard

Dato : 29-05-06 19:11

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev

> [...]
> http://dk.php.net/manual/en/function.eval.php
>
> Du er nødt til at fortælle PHP, at den streng du har hentet er kode og

Det hjalp. Tusind tak for hjælpen.

--
Aagaard