Hjælp til at komme videre
Fra : Jan

Dato : 28-05-06 08:32

Jeg søger hjælp til et par opslag for at komme videre med min
slægtsforskning:

Hjælp ønskes til den nøjagtige adresse i København omkring 1978 eller før,
på følgende personer der boede på samme adresse. Adressen er Strandlodsvej,
muligvis nr. 82 og personerne er Laurits Thomassen og Inga Malmquist.

Hjælp søges til bryllup på Københavns rådhus i 1940.
Det drejer sig om brylluppet mellem Thomas Gilbert Thomassen f. 07 mar 1900
i Silkeborg og Myrth Olga Rygaard Ottesen f. 11 sep 1911 på Rigshospitalet.
Alle oplysninger om dette ægtepar ønskes.

På forhånd mange tak
Jan Østergaard

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 28-05-06 09:46

I 1966 boede der ifølge Krak ingen Thomassen eller Malmquist på
Strandlodsvej 82. Til gengæld boede der en fru I. Malmberg på 2. sal.

Mvh
Svend-Erik

Fra : Jan

Dato : 28-05-06 20:06

Hej Svend Erik.

Tusind tak for hjælpen.
Havde håbet på en Thomassen også

Mvh
Jan

Fra : SpookiePower

Dato : 04-06-06 21:17

> [...]
>I 1966 boede der ifølge Krak ingen Thomassen eller Malmquist på Strandlodsvej 82. Til gengæld boede der en fru I. Malmberg på 2.

Hvordan kan man gå tilbage i tiden ved brug af krak ?

--
Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : baertel

Dato : 04-06-06 23:27

SpookiePower wrote:

> Hvordan kan man gå tilbage i tiden ved brug af krak ?

Krak er meget mere end Kort over København og adressesøgning på nettet.
Når her nævnes krak, menes for det meste Kraks Vejviser som er et
indbundet værk af omfang som en telefonbog.
Jeg fik dem i 1980erne hvert år, da var vejviseren på 3 eller 4 bind.
Et uundværligt værktøj for mange virksomheder.

-----------

Københavns vejviser 1770-1863 Personregister for København. Fra 1863
bliver T Krak redaktør og udgiver. Fra 1863 Personregister, real-, fag-
og firmaregister og fra 1864 husregister. Fra 1905 udvides Kraks
vejviser til at omfatte hele landet. Der er herefter et samlet,
systematisk fagregister for hele landet

http://www.jgberthelsen.suite.dk/utrykte.htm
------------

mvh
leif bærtelsen

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 05-06-06 08:35

> Hvordan kan man gå tilbage i tiden ved brug af krak ?
>
> --
> Mit fotoalbum
> www.photo.activewebsite.dk

Jeg er den lykkelige ejer af 1967-udgaven af Kraks Adressebog. Der var heri
jeg fandt oplysningerne om Strandlodsvej 82.
En stort set komplet samling af alle udgaverne af Kraks "vejvisere" kan man
bl.a. finde på Københavns Stadsarkiv og på Landsarkivet for Sjælland.

Mvh
Svend-Erik

Fra : Michael Erichsen

Dato : 05-06-06 11:51

Tilbage til 1900 står også frit tilgængeligt på Københavns Hovedbibliotek.

Mvh Michael Erichsen

Fra : Jan

Dato : 05-06-06 13:07

Jeg har fået korigerende oplysninger og vil meget gerne, hvis nogen har
mulighed for det, at se efter de to personer
Laurits Thomassen og Inga Malmberg (Malmquist) frem til 1985, hvor Laurits
Thomassen døde, om Inga døde før eller
efter 1985, har jeg desværre ingen viden om.

Fra : baskholm

Dato : 06-06-06 09:52

Jan skrev:

> [...]
> Thomassen døde, om Inga døde før eller
> efter 1985, har jeg desværre ingen viden om.

Det lyder umiddelbart som en opgave du kan få løst ved hjælp af
folkeregisteret. Det koster et halvthundrede kr pr person, men til
gengæld får du fødseldsdag og dødsdag med i købet.

Børge

Fra : Jan

Dato : 06-06-06 11:58

"baskholm" <baskholm@gmail.com> skrev i en meddelelse

Jan skrev:

> [...]

folkeregisteret. Det koster et halvthundrede kr pr person, men til
gengæld får du fødseldsdag og dødsdag med i købet.

Hej Børge.

Tak for svaret.
Hvis jeg var sikker på det var de rigtige personer på den rigtige adresse så
havde folkeregisteret
været kontaktet, men eftersom jeg ikke er helt sikker i min sag, derfor
denne forspørgsel.

Mvh
Jan