Kellerød Slægten
Fra : KC

Dato : 20-05-06 16:11

Hejsa NG

Der skulle være lavet, men måske ikke udgivet en nyere bog om denne slægt...
Den som jeg eknder er fra 1947, men er der nogen i gruppen der har kendeskab
til en nyere måske fra 1990 erne

Med venlig hilsen

KC

Fra : Inge-Lise Fischer Th~

Dato : 24-05-06 13:47

"KC" <etiketter@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slægt... Den som jeg eknder er fra 1947, men er der nogen i gruppen der
> har kendeskab til en nyere måske fra 1990 erne

Vi har STAMTAVLE OVER SLÆGTEN FRA KÆLLERØD. Den stammer fra 1923.
Desuden har vi SLÆGTEN FRA KARMOSEGAARD I VEMMELØSE (Vester Flakkebjerg
herred) fra 1999.
Mon det er den du du søger?

Venlig hilsen
IL

Fra : KC

Dato : 24-05-06 21:12

"Inge-Lise Fischer Thomsen" <fischerthomsen@c.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har STAMTAVLE OVER SLÆGTEN FRA KÆLLERØD. Den stammer fra 1923.
> Desuden har vi SLÆGTEN FRA KARMOSEGAARD I VEMMELØSE (Vester Flakkebjerg
> herred) fra 1999.
> Mon det er den du du søger?

Det tror jeg ikke umiddelbart... men tak for input

mvh

CK

Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 06-06-06 17:13

> [...]
>
> "Inge-Lise Fischer Thomsen" <fischerthomsen@c.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke umiddelbart... men tak for input

Hej alle

Der er to udgaver - nemlig fra 1923 og 1946 - som jeg begge har tastet ind.
Jeg har en Yahoo-gruppe på linket:

Jeg skal for en god ordens skyld oplyse at min tipoldefar Niels Mortensen
(1849 - 1931) hed det samme som min farfar (sidstnævnter 1909 - 2003). Min
tipoldefar var gift ind i Kællerød-slægten idet min tipoldemor var Karoline
Marie Christensen (1852 - 1926). De boede på Stubbegaarden i Tornemark
(Fyrendal sogn - Øster Flakkebjerg herred - Sorø amt).

De fik blandt anden sønnen Peder Christopher Mortensen (1876 - 1962) som var
min oldefar og var gift med min oldemor Karen Mortensen Skude (1890 - 1966)
der var fra Birket på Lolland.. De fik deres første søn i 1909 der som nævnt
foroven var min farfar Niels Mortensen der kom til verdenen på
Oremandsgaarden i Menstrup (Marvede sogn - Øster Flakkebjerg herred - Sorø
amt). Han var landmand selvom han helst ville have været gartner, men måtte
det ikke for sin far.

Udover landbruget kom der dog gang i planteskolen på Egemosegaard, hvor min
far Jørgen Mortensen (1940 - 1996) og hans fire søskende (to drenge og to
piger) er født. Min farmor var fra Karrebæksminde og hed Aase Martens
(1912 - 1979). Hun var ud af fiskerfamilien Martens og hendes bror Valdemar
havde igennem en del år røgeriet på havnen i Karrebæksminde og det er stadig
i familiens eje.

Mvh.
--
Klejnsmed & Truckfører