Emigration USA, skibets navn?
Fra : Terkel Pedersen

Dato : 19-05-06 20:55

Aage Duch sejlede i 1929 med skib til New York.
20 år gammel. Kom fra Viborgegnen.
Jeg søger navnet på det skib, der bragte ham derover.
Jeg har søgt i Udvandrerarkivet og i Ellis Island indvandrerbasen uden
resultat.

Hvis det nu skal være lidt målrettet, hvor skal jeg så fortsætte søgningen?
Og kan det gøres målrettet?
Det vil jeg gerne have et par tips om, for lige i øjeblikket sert det lidt
uoverskueligt ud?
Jeg spørger på vegne af en af hans slægtninge.

vh Terkel Pedersen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 19-05-06 21:11

Terkel Pedersen wrote:

> [...]
> uoverskueligt ud?
> Jeg spørger på vegne af en af hans slægtninge.

Ellis Island Online Index and Passenger Lists, are from 1892-1924

the oriiginal records will be at NARA
http://www.archives.gov/genealogy/index.html

Danish family history with Hugh: "How to find your cousins abroad"
http://www.rootsweb.com/~dnkcen/en/hugo.html

the NARA links are out of date

If you are looking for descendants I would search the 1930 US census next

good luck

Hugh W

Fra : ole dorch

Dato : 19-05-06 21:45

"Terkel Pedersen" <terkelp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Aage Duch sejlede i 1929 med skib til New York.
> 20 år gammel. Kom fra Viborgegnen.
> Aage Duch sejlede i 1929 med skib til New York.
> 20 år gammel. Kom fra Viborgegnen.

Kunne det være ham her. han lever stadig og er 98 år gammel - tlf.nr er der
også:
Name: Aage Duch
Birth Date: 5 Feb 1908
Street Address: Rr 1 43
City: Sarona
County: Washburn
State: Wisconsin
Zip Code: 54870
Phone Number: 715-469-3373

Mvh.
Ole Dorch

Fra : Terkel Pedersen

Dato : 19-05-06 23:47

"ole dorch" <oledorch@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Terkel Pedersen" <terkelp@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Ja. Det er den rigtige Aage Duch.
Historien er lidt kringlet. Aage Duch var med i en TV-udsendelse af Søren
Ryge.
Jeg fortalte om udsendelsen til en slægtning jeg har i USA, Wisconsin.
Denne (min slægtning), har så haft kontakt med en søn af Aage Duch, som har
spurgt til skibets navn.

[Til Ole Dorch:Undskylder at jeg kom til at sende, svaret til gruppen,
direkte til dig, - fik trykket på den forkerte knap]
tp.