Gl. Carlsberg ??? - tydning
Fra : Rolf Lindberg

Dato : 18-05-06 08:13

Under søgning på Arkivalieronline.dk, Sokkelund Herred - Skt. Johannes Sogn,
Opslag 186 nr. 384 Elisabeth, står der at blandt andet under dåb - på Gl.
Carlsberg, er der nogen der ved hvor det er, er det en speciel bygning?
Teksten under bemærkninger kan jeg ikke helt forstå, er der en der kan
hjælpe. På forhånd tak.

--
Venlig hilsen

Rolf Lindberg

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 18-05-06 08:47

Øh, hvilket årstal fandt du denne dåb under?

M.v.h.

Ulrich Alster Klug

Fra : ubo6

Dato : 18-05-06 11:50

I det gamle Carlsberg boede brygeriarbejderne inderfor virksomheden og fik
bøder for at komme forsent hjem. Man måtte spørge om giftemål, der var vist
også boliger for ægtepar
Måske er der et spor!
Oplysningen stammer fra omviser på Carlsberg

VH
ubo@os.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-05-06 23:50

Rolf Lindberg wrote:

> [...]
> Carlsberg, er der nogen der ved hvor det er, er det en speciel bygning?
> Teksten under bemærkninger kan jeg ikke helt forstå, er der en der kan

It is a crossed out letter "E"

the copy clerk started to write Elisabeth in the wrong column

Bemærkning

Borligt Ægteskab
Begg?e ... ikke har noget
Cet=?? ænde Trosamfunde
Navnmeldt af faderne 31 / 5 [18] 92

is the mother divorced ?

Anna Vilhemina
Gustafesn fodt Duvander

who is Gartner N N Hansen
a methodist or a baptist minister for example?

en anden trossamfund?

I think

born May 31 1891
hjemmedøb 29 Juli 1891
anmeldt 31 May 1892

entry 391 (after 390) suggests tha thisis an ods and ends page where
missed entrise were added to the KB late
it usually says if mosaiske Troessamfund og et borgeligt agteskab

Trossamfund uden for folkekirken
http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,329053&_dad=portal&_schema=PORTAL

I see this with methodists in Wales and England
Quaker and baptist ikke døbe deres børn

http://www.sdu.dk/Hum/TimJensen/Rel/

http://www.sdu.dk/Hum/TimJensen/Rel/kristendom.html

Siden Grundloven af 1849, hvor religionsfrihed indførtes, har det været
frivilligt at være medlem af Den danske Folkekirke. . .

food for thought

Hugh W