TNG -Hjælp på dansk
Fra : Fiel

Dato : 03-05-06 08:57

Kære gruppe

Mon nogen her, der bruger TNC, har oversat eller er i gang med at oversætte
alle XXXX_help.html filerne til dansk?
Det er jo træls at opfinde flere dybe.

Med venlig hilsen
Leif Blindbæk

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 12:53

On Wed, 3 May 2006 09:56:54 +0200, Fiel wrote:

> Kære gruppe
>
> Mon nogen her, der bruger TNC, har oversat eller er i gang med at oversætte
> alle XXXX_help.html filerne til dansk?
> Det er jo træls at opfinde flere dybe.

I overskriften skriver du TNG og i indlægget TNC. Er det TMG du mener?
(TMG = The Master genealogist)

Jeg er ikke bekendt med at nogen er igang med hjælpeteksterne.
Standardsætninger oversættes og opdateres løbende af Børge Fogsgaard.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Fiel

Dato : 03-05-06 14:48

Hej Kurt
Du skrev:

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er ikke bekendt med at nogen er igang med hjælpeteksterne.
> Standardsætninger oversættes og opdateres løbende af Børge Fogsgaard.

Tilgiv mit sjusk. Det jeg efterlyser er en dansk oversættelse af
hjælpefilerne til TNG (The New Generation), der er et browserbaseret program
bygget op over PHP og SQL, hvor familiemedlemmerne, selv kan opdatere
databasen, lægge fotos ind m.m.m. Programmet kan skiftet mellem dansk og
engelsk tekst, men det gælder desværre ikke for hjælpefilerne, og problemet
er, at mange i min familie ikke behersker det engelske så godt, at de kan få
noget ud af de indbyggede engelske hjælpetekster. Jeg er selv gået i gang
med at oversætte lidt, men der er rigtig mange og det er træls arbejde.
Derfor min henvendelse.

Med venlig hilsen
Leif Blindbæk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 03-05-06 17:20

Fiel wrote:
> [...]
> noget ud af de indbyggede engelske hjælpetekster. Jeg er selv gået i gang
> med at oversætte lidt, men der er rigtig mange og det er træls arbejde.

Leif
what is the url of the programme?

13,100 hits for "The New Generation" genealogy program browser.

about 11,400,000 for "The New Generation"

is it
http://lythgoes.net/genealogy/software.php
powerful way to manage and display your genealogy data on the Internet,
all without generating a single page of HTML. Instead, your information
is stored in MySQL database tables and dynamically displayed in
attractive fashion with PHP (a scripting language). <<

you better switch them to a simple danish gedcom programme

is PAF avaiable in danish?

if they are beginners Family Tree Maker på dansk would be much more sensible

othere wise is there a danish book on SQL?

is their problem genealogy or technology?

Get your data into TNG in just minutes by having your desktop program
write your data to a standard 4.0 or 5.5 GEDCOM file. TNG will then
import your file and populate the database with all your information,
saving you quite a bit of typing.

GEDCOM export
Allow visitors to your site to create their own GEDCOM from a subset of
your data. If you'd rather not, it's just as easy to disable this feature.

Manual data entry
No GEDCOM? Plan on using TNG as your primary genealogy program? In that
case, you may still enter all your data by hand through the
user-friendly Admin screens. Even if you did import a GEDCOM, you may
find this feature useful for making spot changes without doing another
full import.

http://tng.lythgoes.net/features.php
<<
it looks like a site builder not a genealogy program

Hugh W

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 18:22

it looks like a site builder not a genealogy program
Hugh W

Hej ng.

Jo vel er det et genealogy program, bla. brugt af Nikolaj Sadolin;
http://www.sadolins.com/genealogy/index.php

Leo van de Pas. http://www.genealogics.org/index.php

og efter en umanerlig hård fødsel er det også just lykkedes mig at få det i
gang;
http://finnholbek.dk/genealogy/index.php

Det ville være dejligt med en dansk udgave, og ikke mindst
installationsvejledning!

Mvh. Finn

Fra : Jens G

Dato : 03-05-06 20:55

On Wed, 3 May 2006 09:56:54 +0200, "Fiel" <leblfjern@post2.tele.dk>
wrote:

>Kære gruppe
>
>Mon nogen her, der bruger TNG, har oversat eller er i gang med at oversætte
>alle XXXX_help.html filerne til dansk?
>Det er jo træls at opfinde flere dybe.

Jeg har oversat det meste af det der er i text filerne, men opgav på
et tidligt tidspunkt at oversætte help filerne. Det var for stor en
mundfuld.

Hvis du oversætter help filerne er jeg sikker Darrin Lythgoe vil sætte
stor pris på det.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.