hjælp til tydning
Fra : Joan Jensen

Dato : 30-04-06 20:55

AO - Kirkebog - Bindslev 1852-1868 opslag 88 - no 6 Martine ANdersen

Jeg kan tyde følgende:

10. marts 1859
Martine Andersen

Døbt i kirken 2.d påskedag 1859 den 25. april

Forældre:
.... Anders Christian Christensen og hustru Julieane Andersen, 27 år,
M....

Faddere:
... Laura Andersen, .. Marie Andersen, Ungkarl Jens Mathie.... ...., og
Christian Christensen alle fra bindslev

301/no. 139

Bemærkninger: ???

PFT Joan

Fra : Joan Jensen

Dato : 30-04-06 21:52

Jeg har hendes broder her, men igen driller et par ting

Kirkebog Bindslev S, Hjørring A, 1852-1868, opslag 18.

No. 7

d. 25. mai 1857

Carl Anton Andersen

Døbt i kirken 2. august 1857

Forældre:
... Anders Christian Christensen, og hustru Juliane Andersen, 26 år
Mogens....

Faddere:
Marie Andersen, Baggesvogn
og Laura Andersen
og Niels Christensen... gaard
og Ungk. Søren Christian Christensen
alle fra Bindslev

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 01-05-06 03:26

"Joan Jensen" <joan@weblinks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Døbt i kirken 2. august 1857
> Forældre:
> .. Anders Christian Christensen, og hustru Juliane Andersen, 26 år
Mogensbæk - er en gård i sognet.
> Faddere:
> Marie Andersen, Baggesvogn
> og Laura Andersen
> og Niels Christensen... gaard
Dahlgaard??
> og Ungk. Søren Christian Christensen
> alle fra Bindslev
Konen er introduceret 28juni1857

Mogensbæk
Pigen ... do. ............. Mathiessen
Konen introduceret samme dag

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Karen

Dato : 01-05-06 06:50

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse
> "Joan Jensen" <joan@weblinks.dk> skrev i en meddelelse

Pigen, Marie Andersen Baggesvogn, do Laura Andersen, Niels Christensen
Dahlsgaard Inds. [Indsidder] og Gmd [Gårdmand] Søren Christian Christensen,
disse fra Bindslev.
Anmærkninger: Konen int. d. 27 Juni 1857.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 01-05-06 03:54

> 10. marts 1859
> Martine Andersen
> ... Anders Christian Christensen og hustru Julieane Andersen, 27 år,

Mon ikke det skulle være denne familie:

hjoerring, Horns, Bindslev, Søndre Bindslev, , , 49, FT-1860
Anders Christian Christensen, 30 , Gift, huusmand og huusfader, , Raaberg
Juliane Andersen, 28 , Gift, hans kone, , Her i sognet
Anthon Andersen, 2 , Ugift, deres børn, , Her i sognet
Martine Andersen, 1 , Ugift, deres børn, , Her i sognet
Laurine Andersen, 26 , Ugift, den efterfølgendes datter, , Her i sognet
Maren Nielsen, 66 , Enke, aftægtskone, , Her i sognet

Raabjerg 1814-1836 opslag 26/215
*20.nov.1829 Anders Christian Chrisensen
F: Husmand Christen Andersen og hustru Maren Christensdatter af ?Søvig?

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-05-06 07:45

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse

> Raabjerg 1814-1836 opslag 26/215
> *20.nov.1829 Anders Christian Chrisensen
> F: Husmand Christen Andersen og hustru Maren Christensdatter af ?Søvig?

Jeg gætter på Sørig. Det er der noget der hedder deroppead.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-05-06 07:45

Fra : Karen

Dato : 01-05-06 06:38

> [...]
>

> 10. marts 1859
> Martine Andersen
>
> Døbt i kirken 2.d påskedag 1859 den 25. april

Forældre: Hmd Anders Christian Christensen og hustru Juliane Andersen, 27
år, Mogensbæk

> Faddere:
Pigen Laura Andersen, do Marie Andersen, Ungkarl Jens Mathiesen, do
Christian Christensen, Alle fra Bindslev.

> 301/no. 139

Anmærkninger: Konen i K[irke] s[amme] Dag.
mvh
Karen

Fra : Joan Jensen

Dato : 01-05-06 19:06