Brystsyge
Fra : sew

Dato : 28-04-06 21:42

Er der nogen der kan fortælle hvad Brystsyge er?
--
Med venlig hilsen / Best regards / Cordiali saluti
Birgit

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 22:56

On Fri, 28 Apr 2006 22:41:52 +0200, sew wrote:

> Er der nogen der kan fortælle hvad Brystsyge er?

Lungetuberkulose.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : sew

Dato : 29-04-06 05:45

Tak

--
http://community.webshots.com/user/boserup100

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 29-04-06 19:33

"sew" <serup@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan fortælle hvad Brystsyge er?
> --
Ses også anført som brysttæring i kirkebøgerne. Jeg finder det hos et
familiemedlem - en lærer i Vendsyssel. I 1861 døde hans kone af brysttæring.
I 1864 døde 1 barn og i 1865 døde 2 børn af samme sygdom. Det har givetvis
været en usund degnebolig.

Mvh Jørgen Ladegaard

Fra : sew

Dato : 30-04-06 13:00

Ja sikkert
Jeg ser i Vor Frue rigtig mange der er døde sidst i 1780 af den sydom
Hilsen Birgit

Fra : ubo6

Dato : 02-05-06 17:58

Ja. tuberkulose, ubo@os.dk