rigtighed i folketællinger
Fra : Joan Jensen

Dato : 24-04-06 18:17

Jeg håber I har tålmodighed med mine spørgsmål

Jeg sidder og prøver i første omgang at finde "familien" på nettet og
har fundet en folketælling fra Hjørring A, Frederikshavn Købstad i
1921- hvor husmoderen, der optræder er :

Kristine Lovise Nielsen født 29/12 1886 Sindal Sogn Hjørring Amt.

Når jeg finder den pågældende kirkebog på arkivalier online, så finder
jeg INTET om Kristine i det pågældende år.

Hvor sikre er folketællingerne online??

Mvh Joan

Fra : baskholm

Dato : 24-04-06 19:22

Folketællingerne online er så vidt jeg ved kopier
(affofografetingenr) af originalerne, og som sådan er de altså ikke
bedre end de originale papierer. D.v.s. at den der har ført listerne
ikke altid fik dem ført korrekt.

Børge

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 24-04-06 19:51

Joan Jensen wrote:
> [...]
>
> Når jeg finder den pågældende kirkebog på arkivalier online, så finder
> jeg INTET om Kristine i det pågældende år.

Hej Joan

Prøv at kigge på den 29.12. 1885.

--
Mvh.
Flemming Aasklint

Fra : Joan Jensen

Dato : 24-04-06 20:27

On Mon, 24 Apr 2006 20:50:32 +0200, Flemming Aasklint
<faaskllintFJERNMIG@aasklint.dk> wrote:

>Hej Joan
>
>Prøv at kigge på den 29.12. 1885.

Yes der fandt jeg hende, det er bare totalt ulæseligt - for mig.

Takker for hints

Joan

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 24-04-06 21:24

Joan Jensen wrote:

> Yes der fandt jeg hende, det er bare totalt ulæseligt - for mig.
>
> Takker for hints
>
> Joan

Mon eftertnavnet kan være Simonsen?
Så måske hende her:

Samtlige personer i husstanden

hjoerring, Horns, Hørmested, Hørmested., , , 198(3), FT-1890
Der vises flg. felter:

Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Georg Nikolai Madsen, 28 , Gift, Husfader, Gaardforpagter, Sindal Sogn
Hjørring Amt
Kristine Nielsen, 32 , Gift, Husmoder, , Mosbjerg Sogn Hjørring Amt
Else Marie Christensen, 72 , Enke, , Aftægtskone, Mosbjerg Sogn Hjørring Amt
Kristine Lovise Simonsen, 4 , Ugift, Plejebarn, , Sindal Sogn Hjørring Amt
Dorthea Christiansen, 32 , Ugift, Tjenestetyende, , Mosbjerg Sogn
Hjørring Amt
Kristine Ane Madsine Christensen, 27 , Ugift, Tjenestetyende, , Mosbjerg
Sogn Hjørring Amt
Ane Thomine Nielsen, 15 , Ugift, Tjenestetyende, , Bindslev Sogn
Hjørring Amt
Jens Christian Christensen, 20 , Ugift, Tjenestetyende, , Sindal Sogn
Hjørring Amt
Alfred Jespersen, 15 , Ugift, Tjenestetyende, , Sindal Sogn Hjørring Amt

--
Mvh.
Flemming Aasklint

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-06 19:54

"Joan Jensen" <joan@weblinks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når jeg finder den pågældende kirkebog på arkivalier online, så finder
> jeg INTET om Kristine i det pågældende år.

De er ofte fyldt med fejl i såvel de oprindelige indsamlede oplysninger og
nedskrivninger som de senere indtastede digtale oplysninger. I en af
folketællingerne figurerer min tipoldefars bror Christian OhnsorgHolbek
f.eks. som en pige "Christa Holbek" :-/

Prøv at led efter Kristine med "C"

Mvh. Finn

Fra : sew

Dato : 30-04-06 13:03

Ja og jeg har en der er dør 1 år før, så på arkivet var vi enige om de havde
gravet ham op i dagens anledning
Hilsen Birgit

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-06 21:27