Hjælp til tydning
Fra : Thomas Frandzen

Dato : 20-04-06 10:08

Jeg har store problemer med at tyde et opslag i vielsesbogen fra Skt. Petri
Sogn, København, 1767-1795, opslag 470 (opslag 235 på Arkivalier Online).
Mere specifikt vielsen mellem Hans Peter Strömberg og Anna Margaretha
Hellmuth. Kan nogen mon assistere? Selv kan jeg kun lige tyde deres navne og
datoen 22. maj, men det hjælper mig jo ikke videre....

På forhånd tak for enhver hjælp :)

-Thomas

Fra : Arne Nielsen

Dato : 20-04-06 17:12

Thomas Frandzen skrev:
> [...]
> Hellmuth. Kan nogen mon assistere? Selv kan jeg kun lige tyde deres navne og
> datoen 22. maj, men det hjælper mig jo ikke videre....

Her er noget af det:

Den 22 May von --. P. Manthey in der Kirche copuliert der
Junggeselle Hans Peter Strømberg, Arbeitsmann; mit der
Jfr. Johanna Margaretha Hellmuth, ------- Tochter
---
Vor den Br. Andreas Hansen, Bierzapfer
Vor die Br. --- Melchior Hellmuth, Bierzapfer
Verlobt d. 8 May 1790.

Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://home3.inet.tele.dk/arnen/