Vedr. scannede mikrokort, Ao, mv.
Fra : Arne Feldborg

Dato : 15-04-06 16:45

Jeg har til min store glæde konstateret, at ArkivalierOnline nu er
begyndt at lægge flere kirkebøger fra Ringkøbing amt op på serveren.
Udover Vandfuld herred (som var der i forvejen) er der nu også kommet de
første sogne fra Ulfborg herred. Det må vel forventes at resten af amtet
så kommer indenfor en overskuelig fremtid.

Dette sammen med de store forbedringer af af både serverkapacitet og
fremvisningssystem hos AO betyder, at jeg nu stopper mit arbejde med at
scanne mikrokort af kirkebøger. Jeg vil gerne hermed endnu engang takke
alle der i tidens løb har stillet mikrokort til rådighed - ca 70.000
foliosider blev det til over 3 år.

Jeg mener også, at vi alle skylder Brugerudvalget, og vel især Per
Agerbæk, en stor tak for, at de har fået AO hævet op fra det hidtidige
flash-makværk til at blive et virkeligt godt og brugbart system.

P.S. jeg er stadig interesseret i at låne mikrokort med godsskifter fra
hele Ringkøbing amt, samt fra den vestlige del af Viborg amt (feks. Hald
Hovedgaard).

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/