Hvor er det allerbedste websted til præsen~
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 05:33

Hvor er det allerbedste websted til præsentation af stamtræ?
Eller hvad er det allerbedste program til præsentation af stamtræ på egen
hjemmeside?

Jeg har i nogle måneder brugt;
http://www2.tribalpages.com/tribe/browse?userid=orupgade7&x=9&y=6&rand=227688626

men som tidligere nævnt er der store problemer med at få ordentlig support,
eller support i det hele taget. Og da stedet også er omfattet af andre
begrænsninger mht. antal fotos, og antal personer før
slægstsskabs-beregningsværktøjet går ud af drift, er det klart at jeg er nød
til at søge nye græsgange på længere sigt.

Nogle gode forslag? (arbejder i BK 6)

Venlig hilsen
Finn Holbek

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 10:45

Finn Holbek wrote:
> [...]
> slægstsskabs-beregningsværktøjet går ud af drift, er det klart at jeg er nød
> til at søge nye græsgange på længere sigt.

Ja, få dit eget domæne. Det er ikke nogen dyr løsning. Se evt www.cliche.dk.
Jeg ved der er flere her i gruppen, der som jeg, bruger PhpGedView der
bruger en gedcom-fil til opbygning af index eller mysql. Her er man ikke
afhængig af slægtsprogrammet. Men det kræver at man sætter sig en smule
ind i hvad man roder med.
Alternativt kan man oploade sider som er genereret i eget program.

Support er det så som så med. Der ydes sjældent support på andet end
opsætning af domæne, mail mv.

mvh
baertel

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 15:57

"at" <"baertel(at)hlaug.dk"> skrev i en meddelelse

> [...]
> Alternativt kan man oploade sider som er genereret i eget program.
>
> Support er det så som så med. Der ydes sjældent support på andet end

Tak for svaret.

Ja det ser ud til at der ikke er nogen vej uden om alt det jeg gerne ville
undgå, men hvis det ender med en model hvor jeg selv bestemmer farten over
hele linjen er det vel okay...

Mvh. Finn

Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 04-04-06 17:01

Hej

Nu har jeg prøvet at downloade PhpGedView og fået pakket Zip filen ud - men
hvordan pokker kommer jeg videre, hvor starter jeg programmet op? - kan ikke
lige finde en start fil..........

Med venlig hilsen

Finn Rune Jensen

www.finnrune.dk

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 04-04-06 18:16

Finn Rune Jensen wrote:
> [...]
> hvordan pokker kommer jeg videre, hvor starter jeg programmet op? - kan ikke

Du skal uploade programmet til dit webhotel og køre det derfra. Der er
nogle undmærkede instruktioner i zip-filen som forklarer hvad du skal gøre.

Vær opmærksom på at dit web-hotel skal understøtte PHP. Så vidt jeg kan
finde ud af så har du web-hotel hos Wannafind og her understøtter de kun
PHP på deres Linux suite og Business suite. Så hvis du ikke har
abonnement på nogle af disse så kan du slet ikke køre phpGedView eller
andre programmer lavet i PHP.

--
Jesper Holgersen (http://jesper.familien-holgersen.dk/)

Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 04-04-06 18:31

Mange tak

Jo, jeg har Wannafind

Finn Rune Jensen

www.finnrune.dk

Fra : baertel

Dato : 04-04-06 19:35

Finn Rune Jensen wrote:
> [...]
>
> Finn Rune Jensen
>
> www.finnrune.dk
>

> "at" <"baertel(at)hlaug.dk"> skrev i en meddelelse

Iblandt de udbakkede filer bør der være en readme.txt. Denne fil
indeholder en 'brugsanvisning' på ca. 16 punkter med
installationsvejledning.
Jeg ved ikke hvordan du har det med engelsk, men vejledningen findes
også på andre sprog, bl.a. på norsk. Den kan du finde her www.phpgedview.net
Her skal du også hente den danske sprogfil.
Men det ved andre betydelig mere om end jeg gør, så det er godt at
Jesper Holgersen kom på banen.

mvh
baertel

Fra : baskholm

Dato : 05-04-06 07:21

Når du nu er kommet på banen, så kunne du måske gi mig en hånd med
osse.

Jeg kører PhpGedViev på min hjemmeside, men jeg har problemer med
billederne, der ikke vil vise sig i oversigten eller som thumnails ved
hin enkelte.

Er det noget du kan svare på?

Børge Askholm

HP: baskholm.dk

Fra : baertel

Dato : 05-04-06 12:26

baskholm wrote:
> [...]
>
> Jeg kører PhpGedViev på min hjemmeside, men jeg har problemer med
> billederne, der ikke vil vise sig i oversigten eller som thumnails ved

Hej Børge

Har du oploadet dine billeder til de rigtige mapper?
Fotos i \media og thumbnails i \media\thumbs.

Har du samme mappeniveauer/struktur i din gedcom-fil som i PhpGedView.
Hvis du har flere underkataloger i din gedcom-fil, f.eks:
C:\billeder\slaegt\fotos.jpg, skal du tilføje mappen slaegt til media:
media\slaegt, og oploade dine fotos hertil. Har du billeder liggende i
flere mapper skal disse mapper også oprettes under \media.
F.eks. Har du også billeder liggende under
C:\billeder\scanninger\scan.jpg skal du også oprette mappen scanninger
under media: media\scanninger og oploade billederne fra den mappe
hertil. Det samme gælder for thumbnails: media\thumbs\slaegt\fotos.jpg,
media\thumbs\scanninger\scan.jpg.
Prøv at kig i din gedcom-fil og se på strukturen for dine billeder. Søg
på ordene OBJE eller FILE.
Disse ting er beskrevet i filen readme.txt, punkt 8 Multimedia Objects,
som er på engelsk. Som nævnt i et tidligere indlæg kan en norsk udgave
readme-norsk.txt hentes på www.phpgedview.net.

Håber det hjælper dig lidt.

mvh
baertel

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 10:44

http://www.familytreelegends.com/support

nogen der kender det?

mvh. Finn

Fra : baskholm

Dato : 05-04-06 19:16

Tak, jeg prøver at se på det.

: B

Fra : TAA

Dato : 13-04-06 09:41

Finn Holbek skrev:

> Hvor er det allerbedste websted til præsentation af stamtræ?
> Eller hvad er det allerbedste program til præsentation af stamtræ på egen
> hjemmeside?

Du kan på min hjemmeside

http://www.aastrup.de/anetavlen/anetavlen.htm

se en beskrivelse af mine erfaringer med brug af forskellige programmer
til at præsentere anetavlen med, ligesom der fra samme side er adgang
til min egen anetavle ved hjælp af disse programmer.

Med venlig hilsen

Torben Aastrup

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 22:11

Hej Torben

Jeg har sendt en mail.

Mvh. Finn Holbek

Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-04-06 00:34

the best and simplest is World Connect
http://wc.rootsweb.com/
More than 420 million names on file

you just fill in a form and upload a gedcom

http://wc.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi

558249 born in Denmark
63075 Danmark
158323 JENSEN
expect to get emails from long lost relatives'

Hugh W