Ritalin
Fra : Cifly

Dato : 22-05-06 13:12

Hej NG

Nogen der har kendskab til, hvordan Ritalin påvirker vores krop rent
mineralsk og vitaminmæssigt?

Og hvad det rent faktisk påvirker i hjernen/kroppen, som giver den effekt
det gør?

Vh Cifly

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-05-06 16:24

Hej Cifly, du skrev i dk.videnskab:

[Ritalin]

> Og hvad det rent faktisk påvirker i hjernen/kroppen, som giver den
> effekt det gør?

Har du prøvet at slå det op på <http://www.lmk.dk/>?

Specielt linket "CNS-stimulerende midler" på siden.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Cifly

Dato : 23-05-06 14:32

Rudi Stegen wrote:
> Hej Cifly, du skrev i dk.videnskab:
>
> [Ritalin]

> Har du prøvet at slå det op på <http://www.lmk.dk/>?
>
> Specielt linket "CNS-stimulerende midler" på siden.

Jo. Det har jeg læst, men det tilgængelige materiale her, kaster ikke lys
over et bredere område af Ritalins virkemåde og påvirkning.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-05-06 17:16

> Jo. Det har jeg læst, men det tilgængelige materiale her, kaster
> ikke lys over et bredere område af Ritalins virkemåde og
> påvirkning.

Umiddelbart ikke meget nej. Hvis du ikke har prøvet, så prøv at google
efter Methylphenidate (som er aktivstoffet stavet på engelsk), dvs.
<http://www.google.dk/search?q=methylphenidate>.

Derefter er problemet sådan set kun at indsnævre/udvælge for at finde
steder, hvor der med sikkerhed er, hvad du søger.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 10-08-06 14:58

Cifly skrev:
> [...]
> mineralsk og vitaminmæssigt?
>
> Og hvad det rent faktisk påvirker i hjernen/kroppen, som giver den effekt

Hejsa

Det har samme virkningsmekanisme som amfetamin. Hvis du slår amfetamin
op på wikipedia får du en god forklaring.

Hilsen Jesper