Funktions notation?
Fra : eksamor

Dato : 10-05-06 12:40

Hvor finder man en oversigt over betydningen af den notation der bliver
brugt når man angiver funktioner mere generelt?

eks:

f: A -> B

den er jeg med på...f er en funktion der afbilder fra en mængde A til
en anden mængde B.

Men hvad med:

c : X^* -> A^+

det eneste jeg ved om c er at den er injektiv men hvad betyder
notationer for X og A og hvor finder man en god oversigt over dette i
fremtiden?

Fra : Mikkel Lund

Dato : 10-05-06 13:28

eksamor skrev:
> [...]
>
> det eneste jeg ved om c er at den er injektiv men hvad betyder
> notationer for X og A og hvor finder man en god oversigt over dette i

HEj Eksamor

For at hjælpe dig tror jeg vi bliver nåd til at vide hvilken del af
matematikken (specifik gren) du her bestiger dig med, eller kunne der
opstå misforståelser.

Hilsen Mikkel

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 10-05-06 13:28

"eksamor" <eksamor@yahoo.com> writes:

> [...]
>
> det eneste jeg ved om c er at den er injektiv men hvad betyder
> notationer for X og A og hvor finder man en god oversigt over dette i

X^* betyder en muligvis tom sekvens af elementer fra X, og A^+ betyder
en ikke-tom sekvens af elementer fra A. Så c er en funktion fra
sekvenser af X'er til sekvenser af A'er, hvor inputsekvensen kan være
tom, mens outputsekvensen ikke kan være det.

Torben