Matematisk symbol for fil-størrelse/traffi~
Fra : Jesper H

Dato : 30-04-06 16:07

Hej NG

Det er måske et lidt underligt spørgsmål, men jeg leder efter et
matematisk symbol på en fil-størrelse, eller måske
netværks-traffik-størrelse (dvs. målt i bytes, kb, Mb, osv.).
Tænkte på om der findes et, ligesom vi også tit bruger andre
symboler såsom:
n er ofte et heltal og udtryk for et antal af et-eller-andet.
alpha bruges mange steder, men er bl.a. symbol for en hældning
v kan være brugt til en lineær hastighed.
osv. osv.

Er der et (intuitivt) symbol, som bliver brugt for størrelser af
filer/netværkstraffik samt andet, som måles i bytes, kb, osv.?

Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Martin Andersen

Dato : 30-04-06 18:40

Jesper H wrote:
> [...]
>
> Er der et (intuitivt) symbol, som bliver brugt for størrelser af
> filer/netværkstraffik samt andet, som måles i bytes, kb, osv.?

jeg ville bare sige n bits. Af samme grunde som dem du har beskrevet for
anvendelsen af n.

Fra : Jesper H

Dato : 30-04-06 20:08

Ok, lyder fornuftigt. Jeg har dog alligevel på nuværende tidspunkt
valgt at bruge kappa - kan ikke give en videre forklaring på dette,
men det ser nogenlunde ud som jeg ønsker det

Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/