Anbefal bøger om Darwin...
Fra : peet_dk

Dato : 21-04-06 20:38

Hejsa, jeg skal til en dansk eksamen hvor jeg skal snakke om Darwin og hans
teori i 10 min, er der nogle danske bøger I kan anbefale som kommer godt ind
på det emne? Gerne også hvordan hans teori har haft indflydelse frem over
(har fundet bog om ID).

--
peet_dk was here

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 21-04-06 22:35

peet_dk wrote:
> [...]
> på det emne? Gerne også hvordan hans teori har haft indflydelse frem over

Kan du ikke komme med lidt flere oplysninger. Hvad uddannelse taler vi
om her? Hvorfor Darwin i dansk?

J.O.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 21-04-06 23:04

Kan du ikke komme med lidt flere oplysninger. Hvad uddannelse taler vi
om her? Hvorfor Darwin i dansk?

Idehistorie....også en del af dansk faget på mange uddannelser, bl.a. på
ingeniør studiet. Og Darwinisme er en del af idehistorien - om man kan lide
det eller ej.

Fra : peet_dk

Dato : 22-04-06 13:55

<jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Det er dansk på adgangskurset til teknikum, man er inde i 25 min, men de
første 10 min er det et emne man selv har valgt (inden for nogle bestemte
emner) Og jeg har så valgt Darwin.. Det er temlig åbent hvad det skal handle
om, men kunne godt tænke mig at komme ind på den side af sagen som jeg skrev
før.