Spore : Evolutionsspillet
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-04-06 14:38

Vil blot gøre jeg opmærksom på dette interessant-udseende spil:

http://video.google.com/videoplay?docid=8372603330420559198

You start out as a microorganism, playing sort of a pac-man game. You
evolve to an animal, and are now playing sort of a 3d pac-man game. When
you evolve to have a big enough brain, you start controlling a tribe,
and it's like an RTS game. When the tribe gets strong enough, you
control a city, and its kinda like SimCity. When your city gets powerful
enough, it can start exploring and conquering the world, and it's kinda
like Civ. When you've conquered the whole world, you start working on
the Solar System, like terraforming planets. When your solar system
develops interstellar technology, you are exploring the galaxy, and get
to do diplomacy, exploration, abduction & crossbreeding, trading, etc
(MOO?).

http://www.spore.com/

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-04-06 22:06

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> [...]
> develops interstellar technology, you are exploring the galaxy, and get
> to do diplomacy, exploration, abduction & crossbreeding, trading, etc

Jeg har selv set den video usundt mange gange for det ser lovende ud, men jeg
frygter lidt at hvert niveau i spillet bliver lidt for indholdsløst.

Altså i den forstand at spillet ikke tilbyder nok varierede opgaver til
spilleren så han skal andet end bare søge mad, plante bygninger eller zappe
rundt i universet.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i det underholdningsværdien ved at sidde med en
editor og lave mit eget lille monster, men jeg tror det sjove går lidt i sig
selv hvis spillet ikke er "bredere". Som det ser ud nu er det et meget vertikalt
spil med stortset ingen opgaver.

Jeg har set en satire tegning der omhandlede Spore (eller Will Wright's design
filosofi). På den så man en papkasse og citater fra falske spilanmeldelser i
tråd med "Det er genialt. Der er uendeligt mange muligheder! Helt klart årets
spil".

Et barn kan selvfølgelig få meget sjov ud af en simpel papkasse, men ville du
betale 350kr for en?

Jeg håber at Spore ikke skuffer :)

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 18-04-06 08:57

> Jeg har selv set den video usundt mange gange for det ser lovende ud, men
> jeg frygter lidt at hvert niveau i spillet bliver lidt for indholdsløst.

Det gør egentlig ikke så meget, synes jeg. Det er stadig en underholdende
kasse med legetøj. Det spænder så bredt og er hele vejen proceduralt
konstrueret, så selv hvis det ikke udfordrer en med svære modstandere og
svære opgaver, så er selve det at eksperiementere sikkert nok til at
underholde i lang tid.

Fra : Kasper Egebo

Dato : 18-04-06 10:48

Man kunne også håbe at der efterfølgende vil bliver lavet opfølgere til
spillet.
For konceptet synes jeg er rigtig godt.

Der ser bare ud til at mangle lidt, før spillet blir rigtig godt.
Men kan kan jo tage fejl.

Ihvertfald ville jeg gerne prøve det.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-04-06 19:43

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse

> Et barn kan selvfølgelig få meget sjov ud af en simpel papkasse, men ville
> du betale 350kr for en?

En simpel papkasse til 350 kr.?

Will Wright har også designet The Sims og The Sims 2. The Sims 2 består nu
af 6 "simple papkasser" (grundspil, tre udvidelser og to ekstra), som ialt
koster ca. 1150 kr.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mathness

Dato : 19-04-06 12:07

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Vil blot gøre jeg opmærksom på dette interessant-udseende spil:
>
> http://video.google.com/videoplay?docid=8372603330420559198

Kommer foerst om et stykke tid, oevha. Indtil da kan man more sig med
Eco til Amigaen, det er et ligende spil dog i en mindre skala.
Eller SimEarth, af samme skaber af SPORE (saa vidt jeg ved :p).

--
Thomas Klietsch
m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-04-06 15:12

Mathness <mathness@z42.NO.SPAM.dk> wrote:

> Kommer foerst om et stykke tid, oevha. Indtil da kan man more sig med
> Eco til Amigaen, det er et ligende spil dog i en mindre skala.
> Eller SimEarth, af samme skaber af SPORE (saa vidt jeg ved :p).

Oh ja, jeg synes nok at Will Wrigt lød som et bekendt navn. :)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk