Unotel - dårligere kvalitet end hos TDC !?~
Fra : Peter

Dato : 21-05-06 08:41

Hej NG´ere....

Her er en mail jeg har sendt til Unotel, som jeg gerne vil have jeres
kommentar til:

-----
Hej.

Jeg har nu i 1/2 år haft min nye mobil hos TDC, og idag fik jeg den så låst
op, så den er kommet over til jer.

Men der er mærkbart dårligere signal når jeg har jeres kort i
min telefon, end der er med kortet fra TDC, hvorfor det ??
Den vælger af en eller anden grund sendere der står længere væk fra mig, med
UNOtel-kortet end den gør med TDC kortet.

Det er en SonyEriksson K750i, og jeg har midstet ca 50% på
signal-styrke-meteret.....

Jeg har altid haft slået en funktion til hvor jeg får celle-info, og den
viste omgående at der blev valgt sendere der lå ca. dobbelt så langt væk.

Jeg har haft spurgt jer før med det svar at i ville sende et nyt SIM-kort,
hvis jeg ønskede det, men da jeg er ret sikker på at fejlen ikke ligger i
sim-kortet, så blev det ikke aktuelt, hvorfor jeg derefter valgte at købe en
ny mobil-telefon i stedet.

Har i en aftale (for at holde de billige priser) så i ikke får den høje
kvalitet på nettet ?
- jeg ved at en sådan aftale kan lade sig gøre, da eks. roming-aftaler med
TDC køre på denne måde, at roming-kunder ikke får samme høje kvalitet ved
TDC.....

Hvis i ikke har en sådan aftale, vil i så rette op på denne fejl for mig, og
evt. komme med en god forklaring ??

Mvh.
Peter
4300 Holbæk
-----

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-05-06 09:53

> [...]
> TDC.....
>
> Hvis i ikke har en sådan aftale, vil i så rette op på denne fejl for mig,

Hejsa

Har ikke selv mærket nogen forskel efter skiftet til unotel.
Men glæder mig til at høre svaret fra Unotel i din udmærket formuleret mail.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Peter

Dato : 21-05-06 10:16

Hej.

Tak for dit svar....

> Men glæder mig til at høre svaret fra Unotel

Jeg skal nok komme med svaret her i NG, når jeg får det.....

Jeg tænker egentlig selv på at Unotel måske var inde på noget i det med at
"skifte simkortet".....

Hvem siger ikke at de har en stribe "specielle" sim-kort med bedre dækning
(som de har forhandlet på plads med TDC selvfølgelig) til de få folk der
klager over dækningen ??

- nå nu er alle også ude efter mig igen, jeg må hellere ud og tage en pille,
og en tude-kiks....

Mvh.
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-05-06 11:36

Peter skrev:

> Her er en mail jeg har sendt til Unotel, som jeg gerne vil have jeres
> kommentar til:

Jeg bruger Unotel. I vores sommerhus er der dårlig dækning. Vi er
en 5-6 der bruger mobil dernede, og det er cirka det samme for os
alle. Jeg kan fange et svagt signal lige så godt som de andre.

--
Bertel

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-05-06 12:22

Bruger også Unotel, og har ingen problemer !

/A

Fra : Peter

Dato : 21-05-06 14:43

Hej.

Min "ide" er at TDC bruger Unotel kunder til load-balance, altså hvis ikke
der er kapacitet nok på en mast, så flyttes Unotel kunder og Roaming kunder
væk som de første fra den belastede mast....
- og at det dermed bliver billigere for Unotel at have en aftale med TDC....
- man skal jo huske på at Unotel ligger en del under både TDC og Telmores
priser......

Telmore har jeg i øvrigt ingen problemer med, så hvis ikke Unotel kan rette
"fejlen" så skifter jeg bare udbyder.....

Jeg har lige nu to identiske K750i telefoner liggende side om side, og den
med TDC kortet køre og skifter på en af de to tætteste master, hvorimod den
anden med Unotel konstant vælger master længere væk.....
- og hvis jeg bytter rundt på SIM-kortene, så følger det dårlige signal
Unotel-kortet......

Det er da mystisk......

Mvh.
Peter

Fra : snuden

Dato : 21-05-06 21:46

> [...]
> den anden med Unotel konstant vælger master længere væk.....
> - og hvis jeg bytter rundt på SIM-kortene, så følger det dårlige signal

Uanset hvad der er af konspirationsteorier, så er det ikke noget med at
kvaliteten hos unotel er dårligere på tdc mobils net end hvis man brugte et
simkort fra tdc mobil. Rent teknisk og frekvensøkonomisk kan det for ingen
af selskaberne betale sig at telefonen er på en antenne længere væk end
nødvendigt. Måske er det dit simkort der er noget galt med?!

Snuden

Fra : Peter

Dato : 22-05-06 15:56

Hej....

Sjovt nok har Unotel ikke svaret idag, men de kommer vel med et svar i
morgen.....

> Måske er det dit simkort der er noget galt med?!

Når du nu kan sige ord som "rent teknisk" osv. så kan du vel også lige
forklare mig hvad det precis er du mener der kan være galt med et sim-kort i
denne sammenhæng.....

For i mine øjne, så er sim-kortet kun at sammenligne med en nøgle til et
net, og nøglen fungere jo fint......

Mvh.
Peter

Mvh.
Peter

Fra : Poul Erik

Dato : 22-05-06 16:50

"Peter" <pshdo@teletoadsl.dk> wrote in message
> [...]
> i denne sammenhæng.....
>
> For i mine øjne, så er sim-kortet kun at sammenligne med en nøgle til et

Kan et SIM-kort være skyld i at telefonen kun bruger 900 Mhz båndet?

Mvh. - Poul Erik