EGPRS udbredelse i Europa?
Fra : LR

Dato : 21-05-06 07:46

Hej

Nogen der ved hvilke lande (netværk), der understøtter EGPRS?

mvh Lars

Fra : John

Dato : 21-05-06 12:42

LR skrev:
> Hej
>
> Nogen der ved hvilke lande (netværk), der understøtter EGPRS?

http://en.wikipedia.org/wiki/Enhanced_Data_Rates_for_GSM_Evolution

- ellers prøv www.grsworld.com

Mvh

John

Fra : LarsJ

Dato : 21-05-06 12:57

LR skrev:
> Hej
>
> Nogen der ved hvilke lande (netværk), der understøtter EGPRS?

Hvad mener du med "lande (netværk)" - netværkstyper eller bare netværk
generelt?

EGPRS, der i daglig tale kaldes EDGE, understøttes nemlig i princippet
af alle GSM/GPRS-netværk, da der i de fleste mange tilfælde blot er tale
om en software-opgradering for at lave det om til GSM/EDGE.

Ifølge Global Mobile Suppliers Association er der omkring 140
GSM/EDGE-netværk i 80 lande, som er tilgængelige for kunder. Men cirka
200 netværk i 100 lande understøtter det i øjeblikket.

Hvilke lande det er, kan du måske finde ud af på deres website:
http://www.gsacom.com/

Lars6

Fra : LR

Dato : 21-05-06 14:23

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> wrote in message

> Hvad mener du med "lande (netværk)" - netværkstyper eller bare netværk
> generelt?

Det kunne f.eks. være at du vidste EGPRS kunne anvendes i Tyskland, og hvis
du ennda også vidste at det var Vodafone, så var det helt perfekt.
Syndes ikke det spørgsmål var til at misforstå!

> EGPRS, der i daglig tale kaldes EDGE, understøttes nemlig i princippet af
> alle GSM/GPRS-netværk, da der i de fleste mange tilfælde blot er tale om
> en software-opgradering for at lave det om til GSM/EDGE.

Det hedder EGPRS. EDGE er teknologien (8-PSK i stedet for GMSK og nye Coding
Schemes (MCS1-9)).
Overført på GPRS kommer det til at hedde EGPRS, og på GSM data hedder det
ECSD.

Der er iøvrigt ikke ret meget ved at vide at f.eks. Vodafone's netværk i
tyskland kan opgraderes til det. Det hjælper ikke mig ret meget hvis jeg
står og skal bruge det i overmorgen!

Fra : LarsJ

Dato : 21-05-06 20:48

LR skrev:

> Det kunne f.eks. være at du vidste EGPRS kunne anvendes i Tyskland, og hvis
> du ennda også vidste at det var Vodafone, så var det helt perfekt.
> Syndes ikke det spørgsmål var til at misforstå!

Det var det så åbenbart - lande og netværk er jo to forskellige ting.

> [...]
> Schemes (MCS1-9)).
> Overført på GPRS kommer det til at hedde EGPRS, og på GSM data hedder det

Ikke desto mindre kaldes det EDGE, også i selskabernes markedsføring. Du
godt, jeg skrev "daglig tale", ikke?

> Der er iøvrigt ikke ret meget ved at vide at f.eks. Vodafone's netværk i
> tyskland kan opgraderes til det. Det hjælper ikke mig ret meget hvis jeg
> står og skal bruge det i overmorgen!

Så skulle du måske spørge mere specifikt i stedet for at stille uklare
spørgsmål om hele Europa...