Computer på internettet via min Nokia
Fra : Holst

Dato : 10-05-06 10:30

Hej!

Jeg har en Nokia 3120, og jeg har lidt behov for at få min bærbare
computer på internettet "ude i marken", og det forventer jeg, at jeg kan
via min Nokia-telefon.

Den lokale telefonbutik solgte mig så et USB-kabel ved navn CA-42, og
efterfølgende har jeg installeret Nokia PC Suite.

Jeg kan da også få computeren til at koble sig på telefonen, downloade
sms'er og lignende.

Men jeg kan ikke få den til at skabe en forbindelse til internettet.

Når jeg i Nokia PC Suite forsøger at oprette en forbindelse via One
Touch Access (har valgt TDC Denmark som netværksoperatør, så afbryder
programmet først forbindelse til telefonen, hvorefter den skriver

"Det var ikke muligt at oprette forbindelse til netværket!
One Touch Access kunne ikke oprette forbindelse til den valgte
enhed."

Kort efter opretter Nokia PC Suite så igen en forbindelse til telefonen,
men det kommer jeg ikke på internettet af.

Hvad gør jeg?

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 13-05-06 08:04

Holst wrote:
> [...]
>
> Kort efter opretter Nokia PC Suite så igen en forbindelse til
> telefonen, men det kommer jeg ikke på internettet af.

Har du checket at der er installeret drivere til kabel, og til USB-modem?
Det kunne være en af de ting der er galt.

Her kommer jeg helt problemfrit på nettet via PC-Suite og en 6230.

Venlig hilsen
Henrik