Mobilmast stråling
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-05-06 16:24

Hej

Så idag en mobilmast samt radiolink placeret meget tæt på en altan.
http://www.gratishost.dk/uploads/mobilmast_ved_altan(0).jpg

Er det ikke rimeligt uansvarligt af en udbyder?

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 08-05-06 16:29

> Er det ikke rimeligt uansvarligt af en udbyder?

Der er da ikke påvist nogen skadelig stråling fra master endnu?

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-05-06 16:32

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in message

> Der er da ikke påvist nogen skadelig stråling fra master endnu?

Øhh i rimelig afstand fra masten? Hvorfor mon der slukkes for mobilmasten
når der skal arbejdes oppe i højden?

Fra : Christian Treldal

Dato : 08-05-06 20:04

Den Mon, 08 May 2006 17:32:29 +0200. skrev Bjarke Hansen:

> Øhh i rimelig afstand fra masten? Hvorfor mon der slukkes for mobilmasten
> når der skal arbejdes oppe i højden?

Prøv at holde om antennen på taget af en taxa; mens han sender.

Og ellers naturligvis for forsigtighedsprincippet.
OZ1GNN

Christian Treldal
"Remember Darwin; building a better mousetrap merely results in smarter mice."

Fra : Max

Dato : 08-05-06 16:38

Hej Bjarke

> http://www.gratishost.dk/uploads/mobilmast_ved_altan(0).jpg
>
> Er det ikke rimeligt uansvarligt af en udbyder?

Har du også et billede af udstrålingsdiagramet på antennen da
du dømmer noget uansvarlig ?

Mvh Max

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-05-06 16:45

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Bjarke

> Har du også et billede af udstrålingsdiagramet på antennen da
> du dømmer noget uansvarlig ?

jeg spørger jo kun, men ud fra antennens udforning har den nok rimelig smal
udstråling i lodret plan. Men mener stadigt det er meget tæt på...

Fra : Max

Dato : 08-05-06 22:10

Hej Bjarke

> jeg spørger jo kun, men ud fra antennens udforning har den nok
> rimelig smal udstråling i lodret plan. Men mener stadigt det er meget
> tæt på...

Jeg tror at de antenner har et meget svagt nærfeldt, mobilselskaberne
udviser sikkert megen forsigtighed i disse tider hvor pressen den ene
dag giver os hjernesvulster og den næste dag siger det modsatte.
Forøvrigt er det en stor fordel at have senderen så tæt på, så slipper
du for at din telefon skruer op for effekten med deraf følgende øget
stråling lige ved dit øre.

Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-06 18:03

Bjarke Hansen skrev:

> Er det ikke rimeligt uansvarligt af en udbyder?

Er der love der er blevet brudt?

--
Bertel

Fra : Nicolai

Dato : 11-05-06 17:20

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> Er der love der er blevet brudt?

Altså, nu behøver man jo ikke at bryde en lov for at optræde uansvarligt.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-06 22:42

Nicolai skrev:

> Altså, nu behøver man jo ikke at bryde en lov for at optræde uansvarligt.

Hvilke moralske ekstraregler gælder der for opsætning af
telemaster?

--
Bertel

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 12-05-06 11:29

Det var smuk og solrig dag da Bertel Lund Hansen skrev
news:4463aff7$0$12399$ba624c82@nntp02.dk.telia.net i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvilke moralske ekstraregler gælder der for opsætning af
> telemaster?

Der må gælde at beboerne i huset ikke bliver ristede af mobilstråling.

Hvorfor tror du at der bliver lagt et metalnet under antennen for at stoppe
strålingen ned i huset? Antennerne må formodes at sende horisontalt og ikke
vertikalt, hvorfor strålingen ned i huset må formodes, at være en hel del
mindre end f.eks på en altan lige ved siden af.

Hvorfor bliver ejerforeninger betalt for at have en antenne på taget? Det
gør de fordi der er ulemper ved det. At bo under en kraftig antenne giver
måske, måske ikke, hjernesvulster.
Det kan nærmest sammenlignes med at melde sig til et medicinsk forsøg. Det
giver nogle penge, men indebærer altså også nogle ukendte ricisi!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-06 22:09

Rune D. Jørgensen skrev:

> Der må gælde at beboerne i huset ikke bliver ristede af mobilstråling.

Og hvorfor skulle man ikke bare følge de retningslinjer som loven
fastsætter?

> Hvorfor tror du at der bliver lagt et metalnet under antennen for at stoppe
> strålingen ned i huset?

Fordi det er påbudt?

> Hvorfor bliver ejerforeninger betalt for at have en antenne på taget?

Fordi folk er hysteriske, og det er billigere i det lange løb at
bestikke dem end at tage et slagsmål i medierne?

--
Bertel