Rep af telefon, hvor mange gange?
Fra : Klaus G.

Dato : 05-05-06 10:11

Hej.

Jeg har en Motorola V3(alu), som har været til rep. for første gang nu, men
jeg opdager at den er stadig defekt. Så hvor mange gange skal man forvente
at kunne aflevere den til rep., før man får en ny? Og kan man evt. få en
anden telefon til samme penge?

Telefonen er købt i en TDC-Butik, og den er defekt på den måde, at folk ikke
kan ringe til mig(de får tlfsvare med det samme). Tit kan jeg heller ikke
ringe til folk(den skriver opkald mislykkedes). SMS'er modtages, og sendes
ikke med det samme, men kan være flere timer forsinkede. Alt sammen er
periodisk, dvs. at nogen gange kan den virke fint en hel dag. Mens jeg andre
dage undrer jeg mig lidt over at der er ingen som skriver eller ringer, og
når jeg så ringer til en(hvis jeg kan komme igennem), så siger er personen
at de bare ryger på tlfsvarer. Hvilket ikke er skide optimalt, da telefonen
også bruges på mit arbejde, når folk skal have fat på mig.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 05-05-06 10:35

Hvem har du som udbyder ?

Det er ikke sikkert at fejlen ligger i telefonen, det kan ligeså godt være
den udbyder du har, der er problemet.

Det kunne godt være noget netværks relateret dit problem

/A

Fra : jorgen k

Dato : 05-05-06 10:41

Klaus G. wrote:
> [...]
> at de bare ryger på tlfsvarer. Hvilket ikke er skide optimalt, da telefonen
> også bruges på mit arbejde, når folk skal have fat på mig.

Hejsa.

Se det er jo et gammelt problem som har eksisteret siden midten af
90'erne. Og det var disse årsager jeg forlod tdc mobil.
Jeg har kontakt til en tdc tekniker i anden privat øjemed, og
som siger at: Problemet stadigvæk eksistere ang folk bliver
viderestilt til mobilsvar selvom mobilen er på nettet.
Også når man lige har haft ringet, kan systemet ikke altid finde
ud af at man er tilgængelig.

Fra : Peter

Dato : 06-05-06 10:01

Hej.

Jeg har haft TDC i ca. 7 år, og jeg mener ikke at jeg har haft dette problem
med mine telefoner, men måske har jeg bare været heldig.....

De telefoner jeg har haft på TDC´s net er mange forskellige modeller, og
forskellige mærker, så det er nok ikke det der gør forskellen.....
- og de har i øvrigt altid stået tændt 24/7.....

Mvh.
Peter

Fra : jorgen k

Dato : 06-05-06 20:34

Peter wrote:
> [...]
> forskellige mærker, så det er nok ikke det der gør forskellen.....
> - og de har i øvrigt altid stået tændt 24/7.....

Jeg havde forskellige modelnr af Motorola og desuden lånt et par
Ericsson telefoner. Alle med samme problem hvor jeg boede. Og alle
kørte 24/7.

Fra : Klaus G.

Dato : 05-05-06 12:01

Hej.

Jeg har været nede i TDC-butikken igen. Og de siger at jeg skal prøve at
slukke min telefon mindst en gang hver dag. Men kan det være rigtigt at man
skal slukke sin telefon slukket hver dag? For det er fandme da noget hø så!

Inden telefonen kom til rep første gang, så kunne den også finde på at
vibrere konstant hvis jeg var ved at ringe op til en, og jeg så modtager en
SMS samtidig. Den holdt først op med at vibrere da jeg slukkede den igen.
Har så ikke prøvet netop samme scenarie, så skal ikke kunne sige om den gør
det endnu.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 06-05-06 19:13

> [...]
man
> skal slukke sin telefon slukket hver dag? For det er fandme da noget hø
Det hjalp så heller ikke(heldigvis). Så nu er den afleveret igen, og skal
sendes ind på mandag til endnu en omgang rep. Så nu bliver det spændene at
se hvad de nu finder på.

Men jeg har langt mærke til, at efter første gang den kom tilbage, så er det
som om at displayet flimrer lidt hele tiden, lidt ligsom når en alm CRT
skærm køre for lav hz. Og når der er et opkald i gang, så flimrer displayet
endnu mere, og er meget tydligt. Hvad kan det være?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Telemand

Dato : 07-05-06 11:50

Mener at de altid plejer at sige i radioens forbrugerprogrammer, at hvis en
vare indleveres 3 gange for at få rettet samme fejl, men uden held, kan man
forlange købet ophævet og pengene tilbage, eller i nogle tilfælde et nyt
apparat.
Men prøv evt. at kontakte forbrugerrådet.
Mvh
Telemand

Fra : Peter Caspersen

Dato : 07-05-06 22:09

Hej Du har helt ret Telemand jeg har lige fået min mobil tilbage efter 2
gang, jeg fik samme svar
som du lige har givet nemlig 3 gange skal de have chancen også er det slut
med tålmodigheden.

Peter