w800i > 4gb memory??
Fra : .

Dato : 25-04-06 21:58

Er lige på nippet til at købe en 4gb pro duo stick til min SE w800i.

Om hvorvidt w800i rent faktisk understøtter 4gb er der delte meninger.
Det er lykkedes mig at finde flere kompetente folk som siger at den rent
faktisk understøtter op til 32gb. Grunden til at det ikke står nogen steder
skulle være at Sony aldrig skriver at den understøtter noget som ikke
eksisterer endnu. Og da w800i blev lanceret fandtes der ikke 4gb.

Andre mener at den måske understøtter det, men at det muligvis kræver en
firmwareændring.

Hvis nogen rent faktisk kører med 4gb i deres w800i, hører jeg MEGET gerne
om jeres erfaringer!

Mvh Nicolaj.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-04-06 22:18

.. wrote:
> Er lige på nippet til at købe en 4gb pro duo stick til min SE w800i.

Ditto

> [...]
> skulle være at Sony aldrig skriver at den understøtter noget som ikke
> eksisterer endnu. Og da w800i blev lanceret fandtes der ikke 4gb.

Har jeg også læst.
Jeg synes dog ikke jeg er faldet over ret mange tilfælde med folk der
har haft et >2 GB kort, hvor det så _ikke_ virker.... Men måske ville
det bare ikke skrive det.

> Hvis nogen rent faktisk kører med 4gb i deres w800i, hører jeg MEGET gerne
> om jeres erfaringer!

Jeg er selv nået dertil, at hvis jeg køber et må jeg betale det ekstra
og købe det i DK, så jeg har mine 14 dages retur ret over nettet. Det er
dog ikke nogen nem beslutning når man nu kan få dem langt billigere på
ebay og lign steder.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : .

Dato : 25-04-06 22:50

Jeg er nysgerrig mht. til prisen du nævner:
hvor billigt kan man få det på Ebay og lignende steder?

Jeg har forgæves søgt efter det på Ebay, men kan kun finde det hos nogen
kinesere, og det orker jeg næsten ikke.
Derudover er den pris jeg har fundet i DK (1489,-) lige så billig som det
jeg har fundet i udlandet...og så har jeg 14 dages retur-ret.
Har du fundet det billigere?

Fra : .

Dato : 26-04-06 12:18

Har lige fået svar fra Sony Ericsson:
"Vi garanterer kun kompabilitet sammen med maksimum memory stick pro duo op
til 2GB sammen med Sony Ericsson W800i."
Og det svarer jo ligesom ikke på noget :)
"Vi garanterer kun kompabilitet...". Det betyder jo ikke nødvendigvis at 4gb
ikke fungerer fint i w800i, det betyder bare at de ikke "garanterer".
Lidt ligesom når man installerer en driver i XP, og man så får den der
advarsel "Denne driver er IKKE Microsoft certificeret....bla bla bla",
hvilket man gør i 99% af tilfældene og alligevel klikker man sig bare
viderere og siger OK, og det plejer at virke fint.
Så det blev jeg ikke så meget klogere af....

Fra : Peter T.

Dato : 26-04-06 14:38

.. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Har lige fået svar fra Sony Ericsson:
> "Vi garanterer kun kompabilitet sammen med maksimum memory stick pro
> duo op til 2GB sammen med Sony Ericsson W800i."

Prøv at kigge på <http://www.esato.com/board/>, som har et absolut
glimrende SE-forum. Jeg ved at både 4 og 8 GB-kort er nævnt der flere
gange.

--
Mvh. Peter T.