vedr: Nokia 6230i og triband
Fra : BB

Dato : 22-04-06 18:47

Hej med jer
Jeg har en Samsung D600e og på den kan man vælge om man vil bruge triband
eller nøjes med 900/1800 nettet og på den måde få mere standby tid, som jeg
ved at Samsung fortæller deres kunder hvis de klager over for kort standby
tid.
Min søn har en Nokia 6230i og han siger at han ikke kan vælge om han skal
bruge triband eller ej, kan det være rigtigt ?.
Hilsen og tak
Bent

Fra : Bo Mortensen

Dato : 22-04-06 19:55

"BB" <mig@selv.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min søn har en Nokia 6230i og han siger at han ikke kan vælge om han skal
> bruge triband eller ej, kan det være rigtigt ?.

Hej

6230i har ingen indstillingsmulighed vedr. hvilke frekvenser den skal
benytte.
Jeg kan dog ikke tro at der er meget at spare på batteriet ved at fravælge
den ene frekvens. Telefonen bruger vel kun et frekvensområde ad gangen,
og så længe den er tilsluttet en tilstrækkelig stærk sendemast skal den nok
ikke bruge energi på at afprøve de andre frekvensområder også.

- Men jeg har ikke dyb teknisk forstand på det, så... hvis nogen derude
kan be- aller afkræfte denne myte, så har jeg også lært noget idag.

/Bo

Fra : Poul Erik

Dato : 22-04-06 19:58

Hej

Skift mellem 900, 1800 og 1900 sker automatisk på de Nokia telefoner jeg
kender. Sådan skal det selvfølgeligt også være.

Mvh. - Poul Erik