Samme telefonbog ønskes overført til 10 st~
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 20-04-06 15:26

Jeg har en række telefonumre og tilhørende navne (knap 30 stk) som jeg
ønsker overført til telefonbogen i 10 stk Nokia 5140i telefoner.

Hvordan gør jeg dette på den letteste måde?

Mvh
Claus

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-04-06 16:44

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en række telefonumre og tilhørende navne (knap 30 stk) som jeg
> ønsker overført til telefonbogen i 10 stk Nokia 5140i telefoner.
>
> Hvordan gør jeg dette på den letteste måde?

Enten via et datakabel, det skal være et CA-42, køb ikke et uoriginalt.
Eller måske du kan bruge telefonens infrarød forbindelse, det ved jeg ikke,
men det er jo et forsøg værd.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 20-04-06 21:36

Jesper Hansen skrev:

> Enten via et datakabel, det skal være et CA-42, køb ikke et uoriginalt.
> Eller måske du kan bruge telefonens infrarød forbindelse, det ved jeg ikke,
> men det er jo et forsøg værd.

Tak for svaret Jesper. Det bringer mig bare desværre ikke ret meget
videre. Måske mit spørgsmål ikke var godt nok formuleret.

Klart nok at der skal være en eller anden forbindelse mellem
telefonerne. Eller telefonerne og en PC?

Kan jeg kopiere telefonbøger direkte fra én telefon til én anden? I
givet fald - Hvordan?

Kan jeg kopiere direkte fra en PC uden noget specielt Nokia software
installeret til en telefon? I givet fald - Hvordan?

Mvh
Claus

Fra : Daniel

Dato : 21-04-06 14:08

I meddelse: news:4447f0ad$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
griflede Claus Nygaard-Pedersen:
[klip]
> Kan jeg kopiere telefonbøger direkte fra én telefon til én anden? I
> givet fald - Hvordan?

Det tror jeg bare er lidt besværligt. På de Nokia'er jeg har set kan man kun
vælge at sende ét nummer ad gangen via IR.

> Kan jeg kopiere direkte fra en PC uden noget specielt Nokia software
> installeret til en telefon? I givet fald - Hvordan?

Ja, der skal ikke installeres noget på telefonen, kun Nokia PC Suite på
pc'en (kan hentes gratis på Nokia's hjemmeside). Og så kræver det så enten
et datakabel eller et infrarødt øje på computeren.

Men den nok nemmeste måde, så man ikke behøver pc eller udstyr, ville vel
være at starte med at lægge numrene ned på et sim-kort og så smide det i
telefonen og vælge at kopiere alle numre fra sim-kortet ind på telefonen. Og
det gør man så med alle 10 telefoner...

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-04-06 18:36

> [...]
>
> Kan jeg kopiere direkte fra en PC uden noget specielt Nokia software
> installeret til en telefon? I givet fald - Hvordan?

Du kan ved hjælp at et data kabel og Nokia PC Suite som følger med når du
køber et CA-42 overføre forskellige data mellem telefonen og pc'en og også
overføre nummer til en anden telefon.

Venlig hilsen
Jesper Hansen c",)