Bluetooth headset godt nok til at høre mus~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 08-04-06 14:12

Hej

Jeg hører meget podcast/musik fra min mobiltelefon, og har prøvet Jabra
BT250 bluetooth headset (1-2 år siden). Lydkvaliteten i det var milevidt fra
at være god nok til, at jeg kunne bruge det til noget som helst.

Samtidig er jeg ret træt af det kabelcirkus det er, at bruge mit medfølgende
kabel-headset, hvor lydkvaliteten dog er rigtigt fin.

Kan man idag får headset (stereo!), som anvender bluetooth og har en god
lydkvalitet? Eller ligger selve begrænsningen nærmere i den båndbredde der
er til rådighed for bluetooth?

- Klaus

Fra : LarsJ

Dato : 08-04-06 18:42

Klaus Jensen skrev:
> [...]
> lydkvalitet? Eller ligger selve begrænsningen nærmere i den båndbredde der

God lydkvalitet er et ret personligt begreb - hvad der er godt for dig
er ikke nødvendigvis godt nok for andre. Men Logitech har et udmærket BT
stereo headset. Hvis du finder en fysisk forretning med det på hylderne,
kan du jo prøve om det er godt nok, inden du køber.

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 08-04-06 19:02

Klaus Jensen <spammers@burninhell.com> wrote:

> [...]
> lydkvalitet? Eller ligger selve begrænsningen nærmere i den båndbredde der

Båndbredden skulle ikke være flaske halsen, for flere producenter har
lavet stereohovedtelefoner med bluetooth til musikbrug, og kvaliteten
skulle være fin. Men jeg har dog ikke hørt om nogen, der også har
mikrofon.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : JMo.

Dato : 08-04-06 20:09

Klaus Jensen wrote:

> [...]
> Jabra BT250 bluetooth headset (1-2 år siden). Lydkvaliteten i det var
> milevidt fra at være god nok til, at jeg kunne bruge det til noget som

Det har brugt Headset eller Handsfree profil, der kun er beregnet til tale
(overfører et begrænset frekvensområde)

Stereo bluetooth headset understøtter ud over Headset-profil også AADP-
profilen der er beregnet til overførsel af (bl.a.) musik i stereo.

Problemet bliver nok mere om din telefon understøtter AADP - det er der
svjv. kun meget få mobiler der gør.